AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
557

Snygga fälgar ! Väldigt Nöjd :)

sk
42
skytten74
320i Touring -97
Tjena alla!

Jga satte i helgen på mina nya M-line 17 "Crome" på min 325 Coupe -94. 225-45. Det blev skitsnyggt, min är inte sänkt och jag har ingen överdrivit stylad bil, typ kjolpaket m.m. DEt blev i alla fall jävligt grant, precis lagom bredd.

Det bästa med allt var faktiskt däcken nya hangkook Ventus 104, nya för i år, tysta, balanserade, inga vibrationer i ratten alls nästan, bara lite i runt 80, men jag menar 100% blir det väl aldrig med sådan profil. Det återstår väl och se hur däcken går efter lite slitage. Jag har lagt i 2.9 bak och 2.7 fram, skall testa detta. Några invändningar till det ??

Det viktiga är nog att anläggningsytan på bilen där fälgen går emot, MÅSTE VARA SLÄT, det är bara att ta fram stålborsten och sen på med lite kopparpasta.

//Mattias Däcken ja 80% av bilen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är just sådana vibbar man brukar slippa om man inte köper Hankook och andra asiatiska däck. utan ett kvalitetsdäck som iofs är dyrare.Men kan man leva med det så är det ju upp till var och en.Jag skulle nog ha 2,9 fram och 2,7 bak istället bilen väger ju något mera fram än bak.Du kan ju prova att skifta fram och bakdäck så kanske dina vibbar försvinner.

MVH
Hasso
bl
143
bloom
325i E36
Ha! Satte på nyinköpta 18" nya 2001 m3-fälgar igår, djävulskt snyggt! (blev faktiskt en av de grymmare E-36:or jag sett) Blev trots mkt tvekade övertalad att köpa Hankooks nya K-104 225 40 18, bara att hålla med än så länge kanondäck, Inte en tillstymmelse till vibration i någon hastighet alls, ej svårbalanserade heller, tysta, mkt bra komfort (ny bra stomme), spårar ej, dock kan jag ej kommentera våtegenskaperna (brukar ju ej vara topp men vi får väl se) Finns säkert bättre märken men fan så mycket bättre än tex Falken som jag hade tidigare vilka var både spårigare och stötigare trots att det var 215 45 17.
(har däcktryck 2.8 blev rådd att inte ha lägre funkar mkt bra)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Då har vi likadana fälgar bloom, trodde att jag var en av få som hade det på en E36 (kanske är fortfarande?). Men visst ser det bra ut! Själv kör jag på asiatiska däck, Sumitomo 225/40 som för övrigt funkar bra än så länge. Inga vibrationer och även bra våtegenskaper. Hållbarhet avvaktar jag med att kommentera :)

Mvh
Anders S.
sk
42
skytten74
320i Touring -97
Okey! Jag trodde man skulle ha mer tryck på bakdäcken iom att bilen är bakhjulsdriven. Men det e klart den väger ju lite mer fram.

Tackar, får prova det efter jag kört ett tag.
Mvh
Mattias
Det där med lyft tryck.. har 215/45-17 och lagt 2.5 kg i varje däck, där det för mycket eller för lite??

/Nicke
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Står det inte i instruktionsboken att det ska vara mer luft bak än fram?
full gas
Mer tryck ibak...så säger svärfar han jobbar på euromaster.
kör du fort 0med högre tryck.
Jag tror jag kör med nästan 3 kilo ibak
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jo, iaf på min

Mvh
Anders S.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Ni kan ju läsa ett helt gäng med inlägg om just lufttryck i däcken. Länk

who dares wins...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.