AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.318

jag behöver hjälp med felkoder på E36

Visa användare
79
racing78
bmw 530i touring E39a
hej va påväg till jobbet idag och får se felkoder som uppkommer när jag startade bilen, inte roligt, och inte blev de roligare när jag inte kan tyska.
pga att jag har en hel del pixelfel i färddatorn är de lite svårt att utala sig om vad de igentligen står.
men min fråga här är om de finns någon lista på felkoder på tyska omvandlat till svenska. så jag kan se vad de är för fel.

den ena var "kulvasser profen" kylarvatten någonting vet jag men inte mer, men vattennivån är ok i kälet.

den andra var efter mycket kisande "eetriebsanletung" jag har ingen susning alls, men vore väldigt tacksam för svar.

mvh racing

jag har en bmw 328 E36 -97a
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Kan man byta ut språket till engelska i den.. då kanske det blir lättare för dig.
Kollar under gör det själv och mekartips

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Jonsson
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Man kan byta ut språket... ska de givetvis stå. Edit funktion någon?

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Jonsson
"eetriebsanletung" skall vara betriebsanleitung=handbok
"kulvasser profen" skall vara kühlwasser prüfen"=kontroll kylarvatten nivå

M. Pedersen
Visa användare
79
racing78
bmw 530i touring E39a
tack för svaren.
eftersom de inte går att se speciellt tydligt på displayen är de därför svårt att byta språket, så fort man trycker in flera knappar samtidigt blir de bara en massa kludd, men jag har nu hällt på mer vatten, men den visar fortfarande att de är för dåligt med vatten. kanske är de givaren som gett upp.

mvh racing.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Inte alls ovanligt att givaren till kylvattennivån ger upp på E36:orna. Finns nog billiga att köpa på skroten.

Att det står Betriebsanleitung har med det första felet att göra, det är alltså inte två separata fel. Vad den menar är låg kylvattennivå => läs instruktionsboken för åtgärd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.