|
|
|
|---|---|
|
någon som vet var man kan skaffa bur till sin m3? I dont drive fast But i fly low | |
|
Länk Länk |
|
| Länk | |
|
AC Schnitzer har ju en "trevlig" bur som kanske kan vara av intresse? Länk Mvh Jimmy |
|
|
Halvburar som dessutom har lite märklig design verkar det som.. Varför vill man ha så korta bälten som möjligt? Flexet man få i längre bälten är ju bevisligen snällare än så korta som möjligt när det säger stopp på allvar.. Varför inte sy en bur efter bilen? En sån typ av bur finns på flera håll inom sveriges gränser. Jag antar att den ska rensas inuti och förses med en helbur med 6 fästpunker? En riktig bur medför möjlighet till vagnsbok vilket öppnar för tävling. En riktig bur ökar bilens värde även om den inte är speciellt gatvänlig (dock inte otillåten).. Visst, det är massvis av arbete med att installera en hög "plockepinn" men fördelen jämfört med en skruvad halvbur är oerhörd. Angående helbilsgodkännandet vet jag inte, men värre saker har ju rullat igenom besiktning förr... /Anton |
|
|
Den där halvburen kan man ju ta som styling grejj men att den är bra vette fåglarna En hel riktig bur är väl att föredra om man vill ha säkerhet-aspekten med i bilden alltså . M som i Motor |
|
| Det är klart att den hjälper... | |
| Schwein vad hjälper den mot ? dom som åker med bak eller ..... | |
|
32.000 + moms kostar en riktig fullbur med rätt cert för all slags banracing hos KBT. Då ska bilen vara helt rensad från ALLT. Vill man ha skruvbur/båge för klubracing/banträfar så tycker jag Heigo är ett bra alt. En skruvad helbur i stål kostar 580 euro i grundutförande, sen finns det tillval som tex bältessträva och pulverlack/polering. En båge kostar 319 euro.. Mvh Evers |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.