|
|
|
|---|---|
|
Hej Forumet! Lägesrapport innan centrallåset slutade fungera: Förardörr: Gick att låsa hela bilen med men ej låsa upp eftersom den låste ner till "death lock". "Någonting" med mekansimen gick sönder för en liten tid sedan... Passagerardörr: Gick att låsa och låsa upp hela bilen med. Baklucka: Igenrostad cylinder sedan tidigare ägare (ny cylinder beställd :-)). Sedan även centrallåset gick sönder häromdagen så tänkte jag äntligen ta mig samman och försöka låsa upp (!) låsproblemen för gott. Centrallåset dog när jag skulle låsa bilen vid passagerardörren och jag hörde inga delar som gick sönder (hittade heller inga delar i dörren när jag tittade idag). Tidigare så gick det att låsa hela bilen inifrån med förardörren men det går inte heller längre. Det jag hitintills kollat är att säkringen är hel och att jag hör ett klickljud när jag kopplar in batteriet (stod i Haynes-manualen att man skulle höra solenoiden, vad nu det kan vara för intressant del med ett så fint namn, klicka och jag antar att det är den som låter). Hur felsöker jag centrallåsmotorerna? Jag har fattat det som att det ska finnas någon form av "centralenhet" centrallåset till vänster om pedalerna bakom högtalarna. Stämmer det? Hur felsöker jag den? Tacksam för svar! Vänliga hälsningar, Hans Karlström 325i Touring -89 | |
|
Finns en del läsning om c-lås på bmwe30.net Kolla där... |
|
|
Sorry! Länk ska det vara. Mer exakt om centrallås och felsökning hittar du sedan under dessa FAQ; Länk Länk Lycka till! |
|
|
Kan inte låta bli att skratta lite eftersom bmwe30.net också har en utförlig artikel om c-låset :-), men tack för tipsen! /Terminator |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.