|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 528t-99. Vad jag kan se, så är den inte omlackad på något ställe, inga maskkanter inga inga dimkanter. Redan innan jag hade köpt bilen reagerade jag på att lacken var relativt knottrig, (apelsinskal) inte uppseendeväckande på något vis, men nog har man sett slätare fabrikslacker. Jag undrar om det är ett vanligt fenomen på Bmw. Kanske en svår fråga eftersom lack upplevs väldigt olika av olika personer. Själv är jag kanske lite känslig för knottrighet eftersom jag har lackat en hel del själv. | |
| Aplesinskal är vanligt på "nyare" bilar ja. Gissar att det har något med vattenbaserade lacker att göra men är inte säker. Hållbarheten på fabrikslack är inte heller den allra bästa nuförtiden. | |
|
PowerMac, du har nog helt rätt i vad du skriver. Jag har nu passat på att skärskåda några nyare lacker lite mer noga än vad man gör dagligen och faktum är att de var ganska så skrynkliga allihopa. Tydligen blir den vattenbaserade lacken inte särskilt slät och bra. Det är synd det, eftersom glansen påverkas negativt av skaligheten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.