|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Jag var hos Need for Speed i Malmö idag och han kopplade upp sin diagnos data och kom in i menyn. Sedan när han skulle gå vidare fick han meddelandet " Can not communicate with the vehicle" Han provade då sin data med en likadan bil och den funkade. Har någon av er ha nån anning vad det handlar om?? Är det kabelstammen eller finns det säkring nånstans? Tacksam för all förslag: Mvh. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Detta är nått som händer då och då. Man brukar då ta bort bägge batterikablarna och lägga ihop kablarna några sekunder sedan vänta nån timme innan man återansluter. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso The Master!! skall göra det ikväll. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är inte säkert att det hjälper alla gånger , tror det var Folke som var hos BMW för en DIS avläsning och dom fick inte kontakt med bilen trots batterireset. Han åkte då till ett annat ställe, med annan typ av Diagnosrogram funkade utan anmärkning. Som sagt det är nått som händer ibland och jag har inte hört något svar varför. ///MVH Hasso Länk |
|
Jepp, så är det! FP |
|
|
Skummt de där. Jag testade på en 520i -89 för ett tag sen och fick kontakt med DME-modulen där det fanns felkod. Hade då bara tillgång till tyska koder så nu när jag hade fått tag på engelska skulle vi testa igen men då får jag ingen kontakt med den modulen igen. Interfacet har kontakt med bilen osv för man ser att den "jobbar" men man får ingen kontakt med modulen. Hade den inte haft kontakt med bilen alls så hade den sagt till direkt så de är nåt annat skummt. Provade aldrig batterireset men de kanske hjälper. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.