|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt lite, och hittat en hel del vettiga svar, och kommit fram till ltie egna slutsatser, och tänkte testa dom mot er :) Min 318i -87a har lite kylproblem. Eller tvärtom kanske. Den temperatur som normalt visas på tempmätaren känns lite låg. Den går över blått, och ligger strax över nästa streck. Den kommer upp i den temperaturen väldigt snabbt. Egentligen känns det inte som ett problem i sig, men är nog en del av problemet. När jag stod i bilkö i 5-6 minuter igår på väg hem från jobbet, så segade sig mätaren upp, nästan till det röda på mätaren, och jag började bli lite orolig, så jag drog igång värmen på max för att få så mkt kylmedium cirkulerande som möjligt. Som tur var så var det nära hem, så jag parkerade bilen snabbt som attan. Värmen i kupen funkar tillfredsställande. Vad jag läst mig till på forumet så ska fläkten låta en hel del. Detta har jag inte uppmärksammat överhuvudtaget, så det kan ju ha en del med problemet att göra. Så som jag ser det så är det inget fel på vattenpumpen (bilen blir ju inte för varm vid höga varv) Teori 1: Termostaten öppnar för tidigt, eller stänger inte alls- vilket förklarar den låga tempen. Däremot så borde väl bilen inte komma upp i temp så fort om den hela tiden var öppen? Teori 2: Kylfläkten går inte som den ska - detta förklarar att den går upp i temp vid kökörning. kommentarer? Andra teorier? -- Markus | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.