|
|
|
|---|---|
|
Jag har just skaffat en 320 -90 som är slö på låga varv och tvekar lite när man accelererar... den går bra över ca 3500 varv men är trött under! Var bör jag börja leta?? Har skruvat mycke i mina dar men är helt färsk på BMW. | |
| Det låter inte som att det är något fel på den, på din beskrivning! Precis så där är karaktären på en helt frisk e30 320.... | |
| Det är som enor säger helt normalt på 320i väldigt slö på låga varv. | |
|
Jo... det kanske ska va så... men nåt fel är det iaf..... den har väldigt orolig tomgång samt att det känns som den går snålt när man trampar på rejält. (den tvekar lite) kan ju säga att luft och bränslefilter är nytt samt nya stift. övriga tänddelar ser åtminstone bra ut. JJ |
|
|
Prova med spridar-rengöring typ STP Akut injektion cleaner M som i Motor |
|
|
Om den går som den ska på höga varv, har du sannolikt OK bränsletryck och inget fel på tändningen. Tänkbara felkällor förutom redan nämnda spridare är lambdasond, luftmassemätare och spjällhusbälg (det är gummibälgen mellan luftmassemätare och gasspjäll, den brukar spricka så det drar tjuvluft). Kolla också spjällhuskontakter och kabelanslutningen nertill på motorn under insugsröret, framför startmotorn - det är en stor, rund (ca 60-70 mm i diameter) kabelplugg där i stort sett varenda kabel till motorn är ansluten - det brukar bli fukt och ärg i den, och då kan vad som helst spöka. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.