|
|
|
|---|---|
| hej! jag har nyss köpt en e39 528-98 jag undrar hur man vet om det sitter webasto i bilen? det är ju import så det står ju på tyska i alla böcker.. | |
|
Nu har jag ingen 5-serie, men gå till lokal BMW handlare med dom 7 sista siffrorna i chassinumret. Då kan dom ta ut en lista på fabriksmonterad utrustning ur datasystemet. Jag kunde göra detta på min 3-serie iallafall (också import). Jag gjorde det innan jag importerade för att bekräfta rätt färg och utrustning. Är webaston fabriksmonterad så bör väl nån kod finnas för det. Men jag kan ha fel... |
|
| eller så kollar man runt vid förarplatsen efter kontrollpanelen? Webasto brukar ju faktiskt skicka med en liten enhet som gör att du kan styra den... | |
|
kolla i motorutrymmet där borde man väl se om det finns nån, det gör man allafall på min bil, den sitter på höger sida alltså pasagerar sidan i motorutrymmet. men jag har ju en e34 så det är väl anurlunda på din bil kanske. BMW The ultimate driving machine |
|
|
min sitter bakom vänster framhjul, innanför innerskärmen! sticker ut ett litet avgasrör ur plasten ungefär där du sitter.. a dvs om du skulle ha deen på samma ställe! Ge han olja Bara!! |
|
| tack för svaren! ska kolla med bmw om dom kan skriva ut någon lista. Först trodde ja att det skulle synas om det satt någon webasto monterad för det brukar ju synas ganska väl,men den sitter väll tydligen i en inner skärm och är den fabriksmonterad så sitter det väl sinte någon styr dosa i bilen då styrs den väl via navin vad ja kan förstå men ja vet inte?? | |
| okej det ska jag kolla om jag kan se nå avgasrör.. | |
|
Hejsan! Enl utrustningslistan till vår 540-99 så skulle det vara en webasto,& på vänster framskärm i motorrummet så sitter en lapp som det står webasto på. MEN jag för allt i världen inte förstå var värmaren sitter & hur ser jag den & framförallt HUR styr jag den?? Har inte nav på bilen....... |
|
| Kolla färddatorn efter Aux heat/ventilation. | |
|
Kane: Tack för det snabba svaret. Skall kolla direkt. |
|
|
YEEEEES!!!!!! Sprang ut i ösregnet & bort till den närliggande parkeringen. Hoppade in letade efter aux ......inget. Tryckte på klockan & vips så stod det heiz ein ,luft ein. Du är en klippa Kane som gav det snabba svaret!!!! Var finns intruktionsbok till webaston? Är det i instruktionsboken till bilen eller en separat? Skall in på Automax imorgon & beställa en svensk brux!!!! |
|
|
Godmorgon! Visst är det underbart när en morgonpigg dotter klättrar upp i sängen vid 05.30 & säger: Pappa .....välling!!! Nåväl det var inte min morgonpigga dotter som fick mig till detta inlägg utan det kom till mig efter en välsmakande frukost. Finns det fjärrkontroll att köpa till de fabriksmonterade webasto som sitter bilarna så även vår!!!!????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.