|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har kopplat in en bilstereo i min 540 och efter det så var instrumentbelysningen svart utom km räknaren, info-display och acc-displayen. Annars var knappar, värmereglage, hastighet och varvräknare svarta, vad kan det vara för fel? Vill ju att Elza ska vara fin :) Tacksam för svar | |
|
Kolla säkringarna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej. Har tittat på säkringarna i motorrummet, de ser alla hela ut. När jag tänder ljuset så blinkar det till i instrumentbel en halv sekund......ja jag får felsöka i helgen :s |
|
|
Kolla även så inga kablar i närheten eller bakom stereon har ryckts loss eller av. Om du ev. kopplat in instrumentbelysningen till stereons belysningsingång så bör du dubbelkolla detta för ev. kortis osv. Dimmern för instrumentbelysningen är en annan punkt att kolla och utgå ifrån vid felsökning. FP |
|
|
Ok, all belysning och dimmer fungerade innan jag skiftade stereo, så det kan säkert vara nån kabel bakom stereon kanske? Vid en kortis borde ju en säkring gå? Kan strömställaren (lysknappen) fått sig en skada? / Chrille |
|
|
Jepp. Det rätt säkert en röd/grå kabel som går runt i bilen och instrumentpanelen till alla knappar och ljuspunkter. Den kommer från dimmern, vid ev. kortis finns risk att dimmern går hädan innan säkringen. FP |
|
|
Ja, det är det nog. Dimmern sitter ju efter lysknappen och instrumentbelysningen blinkar till när jag tänder lyset. Så i princip om jag tar bort/byter dimmer borde det ju funka. Ska även kolla lite kablar innan för ev skada på dem att åtgärda. Tackar och bockar för hjälpen..återkommer vidare i ämnet. Snart ska Elza fungera som hon ska :) / Chrille |
|
|
Verkar som om dimmern e väck, ska byta den i veckan så kanske det funkar sen... Chrille BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
Hej. Har bytt dimmer men det är fortfarande svart i instrumenten. Kan det finnas nån mer säkring? Relä? Tacksam för svar BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
Det finns en del att kolla.. här är lite schema och kabelfärger som kanske kan hjälpa till. Länk FP |
|
|
kan säga att jag har exakt samma problem. har själv inte hittat felet än, men jag kan ju säga till dig att det uppstod exakt likadant som för dig, när jag kopplade in sterion. så kolla runt lite där, ska själv kolla bakom sterion imorrn och se vad det kan vara för något som hänt. hittar du felet skriv gärna :) mvh johan |
|
|
Ok, ska säga till om jag hittar felet. Ska koppla in den gamla bara för att se. Jag återkommer.. Chrille |
|
|
Hej. Nu funkar min instrumentbelysning igen. Jag kollade hur jag kopplat stereon mot ett kopplingschema för bilen och då såg jag att jag tagit gråsvart kabel till jord och den går till inst.bel. Så jag kopplade jord till BRUN kabel som är jord på bmw:n och +kabel till rödvit kabel. Nu funkar alles :D BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.