|
|
|
|---|---|
|
Tjo Var igår o köpte 1 liter Olja till min styrservo som ska vara Atf olja (röd) när jag kom hem blev jag dock fundersam eftersom jag fått 1 liter Castrol Automatic Transmax Z, är de olja till automatlådor lr? för all del att jag har automat men jag skulle ju ha den te styrservon så min fråga är om de är samma olja i lådan som i servon o jag kan slå på de lilla som fattas utan att de blir apa? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ATF är automatlådeolja och styrservoolja. Men Castrol Transmax Z är en helsyntetisk automat/Hydral/ Transmissionsolja vilket jag inte rekomenderar att blanda med vanligt ATF mineralbaserad olja som det förmodligen är i din styrservo. Utan köp en vanlig ATF Dextron III (röd) på OK eller nån annan mack som finns att tillgå. ///MVH Hasso Länk |
|
ok,tackar för svaret o lämnar tebax den då,var dessutom onödigt dyrt tyckte jag. 195 kr/liter känns ap surt när man behöver 1 dl. |
|
|
Jag va också på BMW och köpte ill min. På locket i bilen stod det ATF only och då sa dom jag skulle ha: Castrol Automatic TQ Dexron III Röd olja... kostade ~70:- / liter ATF = Automatic Transmission Fluid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.