AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.573

När sätter ni på vinterhjulen?

Sida 3 av 3
Visa användare
53
Bomtech
525Tds Touring -93
Däcken åkte på förra måndagen..
Man vill ju rulla lite asfalt innan snön kommer.

// Daniel

BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har bokat två tider nästa vecka. Verka ju annars som att det kunde varit bra att redan ha dom på när man kollar prognoserna för de närmsta dagarna...

___
//Ulf
har nu kört 2 dagar med dubb. Hakka 5, i dimension 225/55/16. Har gett mig fan på att göra som däckkillen sade och köra in dem i max 90kmh i 50 mil.... men gud så jävla tråkigt det är! Får slänga in farthållaren för att slippa sitta och jucka hela tiden. Det är först nu jag förstår att jag nog kör på tok för fort annars.

Soppa förbrukningen har dock gått ned från 12,1 till 9,1 hahaha...

Sen är det alltid samma överraskning hur mycket det slamrar....

På med däcken nu gubbs, det är nu det är som farligast med kalla nätter och plusgrader på dagarna

/Fredrik
Jag fick mina McGard låsbultar bortknackade hos Intera idag, så nu ska jag hem och skifta :)
Jag ska aldrig mer förlägga min fälglåsnyckel, jag ska aldrig mer förlägga min fälglåsnyckel, jag ska aldrig mer förlägga min fälglåsnyckel...

Mvh,
/Wille
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
imorgon åker vinterdäcken på tyvärr så hinner inte jag utan farsan sätter på dem, han har tid eftersom han är pensionär.

Får bjuda lite mat som tack för hjälpen.
ma
222
mats_hajen
320i Touring -96
320i Sedan -93 Reservdelsbil
Audi A4 Avant 2.0tdiQ -08

Jag skulle monterat dem i söndags, men uppptäckte då att 16" inte funkar på en 330.. *suck* Jävla bromsar o va stora :(
Så i morgon får jag vinterdäck monterade på de 17" som sitter på bilen nu med sommardäck... Gislaved Nordfrost 5 blev det, 225/45 runt om...

Hoppas bara vädrets makter är på min sida, måste nämligen åka 4,5 mil med slitna 245or bak *rysa*

/Mats A.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Riktigt snorhalt i morse. Hade snöat under natten. Tappade greppet i en kurva och gled in i trottoarkanten med en rejäl smäll vilket resulterade i att en stor bit aluminium lossnade från fälgen. Det var alltså den 18-tummaren. Suck...

Sätter på vinterhjulen på fredag.

/Lars

Vägen är målet.
Monterade vinterhjulen igår, inte en dag försent.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nu är mina på. Lyckades komma till jobbet innan det vart alltför jävligt. Ny hardtop monterad i morse också. :)
Synd att vinterfälgarna är så fula!

Min Cabrio Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Kaizen-Lars: Varför vänta till fredag!?!? Det är snorhalt NU!

Ta nu och kavla upp ärmarna ikväll och gör västkusten lite säkrare =)

Jäkligt tråkigt med fälgen...

/ElakaKatten

Snacka om timing.
Krängde på vinterdäcken igår, och idag snöade det även i sydvästra skåne..

--
Markus
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
ElakaKatten: Du menar väl inte att jag ska göra det SJÄLV? :)

Fredag var den tidigaste dagen min verkstad hade tid. Hade ursprungligen bokat den 16 november. Har inget garage så de 250 kronorna det kostar att få det gjort är väl spenderade.

/Lars

Vägen är målet.
Lade på mina vintersulor i söndags, hela 30 minuter tog det, kallt som bara den var det oxå... suck

Men det kändes bra idag när snön och halkan kom...
06:30 i morse åkte vinterhjulen på.

Mvh
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
På lördag är det dags det blir lite väl sent i år med tanke på snötäcket utanför fönstret här i växjö....alltid lite kul med extra spännig så här i vardagen :-)

Mpower
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lars: Du har en poäng - det kan vara värt 250 spänn bara för att se någon annan stackars sate stå och slita blod för att få loss hjulbultarna som de hjälpsamma servicekillarna drog fast med 1500 Nm sist man hade in bilen på service... Faen vad jag svor i måndags, drog sönder "låsbult-bit'en" till råga på allt. Det ska dom få reda på... >(

/ElakaKatten

Aldrig. Däremot ställde jag av bilen igår, vilket inte var helt fel med tanke på hur det ser ut i Sthlm just nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.