AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.120

Någon som har svarvat ner M3 E46-fälgar?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag har mina original M3 E46-fälgar ute på annons, och jag får samma fråga varje dag: Passar de på E36/E46? Jag vet att bakfälgarna inte passar, men det ska ev. gå att modifiera dem. Eftersom jag ahr en mekanisk verkstad så är det inga problem för mig att svarva eller fräsa ner dem, men jag gör det inte förrän fälgarna är betalda. Men min fråga är om någon verkligen har svarvat ner fälgarna, och hur mycket i så fall? Det verkar räcka med c:a 25 mm, men det är ganska mycket. Håller verkligen fälgarna efter bearbetning?

Mvh Johan
Som jag förstått det krävs det både nersvarvning och bearbetning av skärmkanter för att det skall passa en standard E46

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
tjena! jag har en m3 e36a som jag har satt på e 46 fälgar på. dvs 10 tum bak och 8,5 fram. bak passar inte utan att man svarvar ner dem och valsar skärmkanterna... jag lät MH STYLING i göteborg fixa det.. tror jag landade på runt 700kr för allt..
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det var inte farligt dyrt! vet du hur mycket de svarvade ner?

mvh Johan
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
hej igen. ingen aning hur mycket dem tog bort.. ring dem och fråga. efter det bemötande jag fick från dem så tycker jag dem låter väldigt kunniga och dem har bra bemötande.
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
va ute och kollade på på fälgarna nu och det är bra mycket gods kvar så du behöver nog inte vara rädd för att dem försvagas.
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Finns inga M3 fälgar som är 10" breda bak

Hade M3 org 19" på 325 och med tysk valsning, ja det tog när man åkte för fort och för många, men ballt var det ;)
Länk
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
JohnJohn1- okej då är dem väl 9 tum breda då. iaf så är dem bredare än fram och sopade i gjorde dem innan dem svarvade av dem.
Johan:
Har du sålt fälgarna?

Mvh/Micke

BmwCS nr05419
Länk
manonegro
JohnJonh. Du borde abolut ha sänkt den, den ser FÖR hög ut baktill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.