|
|
|
|---|---|
|
Kan en felaktig hjulinställning göra så att bilen lutar åt ena hållet? Bilen är nästan 20mm lägre höger fram än vänster fram och även bak skiljer det men inte lika mycket. Har precis bytat fjädrar och dämpare runt om men bilen lutar fortfarande! Ska givetvis göra en hjulinställning men om det beror på något annat bör jag kanske åtgärda det först... Mvh/ Anders | |
|
Har haft samma problem på min 735:a. Var NR.10 i länken som var slut på ena sidan, dvs fjädern låg direkt mot NR.9 och 13. Länk Frågan är om du bytte dessa när du bytte fjädrar/stötdämpare? |
|
|
Blev lite fel NR.13 är ju också i gummi och har samma funktion som NR.10. Rättelse nedan: Fjädern låg direkt mot NR.9 och stötdämparens "fjädertallrik", alltså NR10 och NR13 var slut på min. |
|
|
Nej, dessa byttes inte... Det borde väl synas ganska tydligt om dessa var slut när mekanikern bytte? Eller? Kan kolla med honom för säkerhets skull. Hur stor skillnad var det på din bil melan höger och vänster sida? Mvh/ Anders |
|
|
Ja visst syns det om man jämför slitna med nya. Men anledningen för mig var att hela högra bakre fjäderbenslagringen var rostskadad (totalslut). Därav beställde jag nya detaljer för höger sida, vänster var ju ok, så där beställdes inget nytt, tyvärr. Ofta sitter dessa gummibussningar fast i "fjäderbenstallriken" när man lossar fjädern, därav syns det ej hur slut de är (så i mitt fall för vänster sida). Givetvis skall man byta dessa gummibussningar när man väl byter stötdämpare. Dröjer ju förhoppningsvis en lång tid innan man byter stötdämpare/fjädrar igen.... |
|
|
Ok, ska höra med mekanikern idag, blir väl att man får montera av och byta gummibussningarna.. Hade man tänkt lite innan man gav sig på detta hade man bytt ut dessa när man ändå höll på! Jag tackar för tipset! Mvh/ Anders |
|
|
Det behöver inte vara dessa som framkallat lutningen. Är de jämt slitna så skall ju bilen inte luta. Men de är ju relativt lätta att byta nu, när allt runt om kring är nytt.... Återrapportera resultatet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.