|
|
|
|---|---|
| Förslag på var man kan få tag i ett avgassystem ev slutburk till en 540-E34 till bra pris (Västeråstrakten) Sökt på nätet, men det tycks vara svårt. Skulle vara trevligt med ett lagom mullrigt ljud, då orginalsystemet är så förbannat tyst. | |
|
Mitt tips blir Alutech i Gävle, dom har gjort några M5 E34'or som folk här på forumet är väldigt nöjda med. Annars är Avgasteknik i Uppsala ett säkert kort. |
|
|
Jag har ett system från Alutech Raceparts o jag är då sket nöjd. Har bara fått bra komentarer. Tycker helt klart att du ska snacka med dom. Här är en bild på mitt Länk leta gärna upp en M5:a med orginalsystem så ser du skillnaden. Mitt ser ut som orginal men med 2x3" istället för 2x2,5" Ljudet är även de helt otroligt. 540is: Har dom gjort på fler M5 e34:or? ///Micke |
|
|
Antingen kan du fimpa slutburken och förlänga rören om du kör budget varianten. Det låter RIKTIGT fräkt, men inte för mycket enl. besiktningen. Eller så kan du dra till Köping och snacka med Ferrita (vilket jag rekomenderar). Jag har det på min kärra och kan lägga upp en liten video om du har lust... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Länk MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Tackar för förslagen, ska kolla upp dessa firmor.(omedelbums) | |
| Ingen som provat rakarörs dämpare med 2 in o 2 ut? bra priser om man kan bygga själv. Funderar på det själv faktiskt. | |
| Tackar för videon, Synd att den var så kort (he, he) skulle kunnat lyssnat nån timme till. Jag ska ringa på måndag o kolla med Ferrita. | |
Gemini__ |
Danjels kärra låter riktigt fint kan jag intyga. =) Äger ingen 540 ofs, men jag köpte en slutljuddämpare från Eisenmann. Du var ute efter ett bra pris, dessa system är dyra men personligen tycker jag det är värt varenda krona. Kan beställas från www.xerius-racing.com En liten film: Länk Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Duffymans vagn låter fint också för den delen =) |
Gemini__ |
Finns ingen edit-funktion, blir lite extra inlägg ;-) Fungerande länk till xerius...Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.