AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.925

Alpina B12 E38 i ovanlig färg..

Sida 2 av 3
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Inget fel på 760:n heller :) siktar du in dig på en sådan eller?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
de blir nog så
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Lite annan prisnivå dock! :)
Ag
52
Agge_
M5 2000
530 IT 1993
Fin bil, men för det priset får man en 745:a.

//Agge
Underbart specad B12 :)

Vem vill ha en vanlig e65? ;)
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Victor: när får man se dig med den rätta bilen? :-)
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Ringde säljaren och bad denne lägga upp fler bilder. Ser som sagt mycket fin ut.

Länk

Mvh,
Johnny
Alpina Club Schweden
Länk

se profil för bilder på pärlan.
jalpina,

Jo, det är frågan :) time will tell

Den här röda ser ju alldeles strålande vacker ut, riktig höjdare, saknar egentligen bara konturstolar och Lavalina Champagner med klarröd piping, mumma...

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Scheckheft
Hej
Visst, snygg och ovanlig färg Imola (?). Men det som ändå förvånar mig mest är den torftiga annonsen. Här ska en köpare bli sugen på en rätt så ovanlig modell och det man får reda på är att bilen har elhissar? Inget om historiken, inget om skicket, inget om utrustningen. Och säljaren måste väl ändå skämta när han skriver att bilen efter önskemål kan levereras nybesiktigad? Ska jag köpa en bil för 300tkr förväntar jag mig, eller nej - jag skulle kräva att den är helt genomgången, att ev. brister är åtgärdade och att bilen är nyservad. Med tanke på att bilen dessutom saknar utrustningsdetaljer som jag tycker ska vara med, så är Alpinan alledeles för dyr.

Mvh
Scheckheft
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Saknar konturstolar..?!
På B12'an fanns bara två alternativ att välja på; kontur eller sport. (Standardstolarna, från tex 728 fanns inte att tillgå, såvida man inte ville betala extra för dom, vill säga).
Dessutom ser man ju på bilderna att det är konturstolarna den har.
På sportstolarna går det att skjuta ut (eller förlänga) framdelen på sittytan, och det framgår också av bilderna att det inte går här.
Alltså, konturstolar har den.

Gällande skinnfärgen, så tycker jag nog att svart skinn gör sig bättre på en klarröd bil, även om champagne'n är skitsnygg, och skulle vara mitt förstahandsval på en blå eller svart bil.

Men men, "om smaker bör man icke tvista" var det väl en gammal grek som sa, på den tiden Jesus var pojk... =)

Personligen tycker jag att bilen är skitsnygg!

Axaragge
Scheckheft
Hej
Axaragge: du har fel. Bilen har komfortstolen. Om inte annat syns detta på ryggstödet. Just konturstolen har möjligheten att elmanövrera lårstödet. Detta har inte komfortstolen. Jag har hittills aldrig sett en B12 med E38:ans sportstol. Däremot komfort- eller konturstolen. Sportstolen är något helt annat hos E38 modellen.

Mvh
Scheckheft
Jag skulle säga att den är Hellrot (Imola är inte klarröd) kul med klarröda 7: or=)

Mvh Stephan
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Tjena s-boken.
Du har rätt, alltså. Fan, jag var tvungen att gå och kolla i gamla broschyrer...
Och nu drar jag mig också till minnes här.
Så här är det;

Kontur och sport = synonymt. (konturstolarna kallas bara sportstolar i folkmun)
Så alternativen från Alpina är "komfort" och "kontur" (sport).

Av bilderna att döma, har vi konstaterat samma sak, men jag hade fel på benämningen där. Bilens stolar heter komfort, och inget annat.
Jag noterade också brytet på ryggstödet som du nämner. Plus att man känner igen dom på nackstöden.

(Jag hade för mig att kontur och komfort var synonymt.)

Fel av mig. Även solen har sina fläckar...=)

Axaragge
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Stephan,

jag hajar inte vad du menar riktigt.

Du tycker, att Imola inte är klarröd.
Och bilen på bilden är Hellrot. Är det klarröd för dig då..?

Med klarröd menar jag, alla röda icke-metallic. Vad menar du..?

Axaragge
Scheckheft
Hej
Axaragge: jag är ledsen att behöva rätta dig igen :(. Men "Kontur och sport = synonymt" är fel. Sportstolen ingick i E38:ans sportpaket. Skillnaden mellan kontur och sport är att sportstolen inte kunde vinkla stödet för axlarna plus att nackskyddet hade en annan utformning. Jag kan gräva fram lite bilder hemma på E38 med sportstol så ser du skillnaden.

Mvh
Scheckheft
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Hej igen,

menar du att det fanns två olika stolar till E38 med utskjutbara lårstöd då..?
I så fall, har det fullständigt undgått mig...
Och har du bilder på en sportstol till E38 utan knäckbar rygg, så tittar jag gärna på dom... Inga photoshoppade nu, va..? =)

Axaragge
Scheckheft
Hej
Stämmer, la upp en bild på del av sportstolen:
Länk
men som sagt, bättre bilder ikväll.
Sammanlagt fanns det alltså fyra olika stolar till E38 modellen och till B12 är det komfort och kontur som är vanligast förekommande

Mvh
Scheckheft
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Ja jävlar...
Nackstöden ser ut som på standardstolarna.
Fler bilder behövs inte för min del.

Man lär så länge man lever... Och solen blir fläckigare och fläckigare...

Axaragge
Scheckheft
Hej
La nu ut några bilder till:
Länk

Mvh
Scheckheft
Axaragge; Den varianten på åsikt över klarröd har jag aldrig hört förut=) Med det sagt tycker du att denna är klarröd? ... Länk

För mig är klarröd just klarröd eller ljusröd som Hellrot betyder på Svenska, medan Imola är mörkröd.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.