AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.280

Eftermontering av dieslevärmare

kt
6
kthj930
320 D Touring, 2004
Hej
Finns där någon som har erfarenheter alt. tips gällande montering av dielsevärmare (typ Ebersprächer e.d.) då jag skulle önska installera detta på min E46:a.
Söker priser,inköpsställen, ev. tips om gör-det-själv etc.

Zäta
Monterade Webasto kit med fjärr på min själv för ganska precis ett år sedan, faktiskt ingen krångligt på något sätt alls om man följde BMWs monteringsanvisning. Tog några timmar extra än det skulle enligt instruktionerna men då ville jag vara noggrann och hade inte bråttom på något sätt. Kitet hittade jag begagnat på ebay.de för 3500:- och extra (Webasto) monteringsmaterial, som blir kvar på bilen den monterats bort från handlade jag därifrån med då det blev billigare än att köpa via någon butik som säljer deras sortiment (ex. autoexperten där du kan söka på Webastoprylar på deras hemsida). Ja just, blev några slangar och kopplingar kort där på slutet så då åkte jag till närmaste installatör och köpte via dem då jag ville få det klart på slutet...det kostade en del i jämförelse.

Kan skicka dig en monteringsanvisning om du vill studera förfarandet nästa vecka då jag är tillbaks på jobbet där jag har dem (VAB just nu).

Jäkligt gott med värmare i alla fall, trots att jag ändå har elvärmare. Dock inte på jobbet så där är det skönt med varm bil numera och fjärrens räckvidd 600m är inte någon överdrift, den räcker förvånansvärt långt.

/ Micke
kt
6
kthj930
320 D Touring, 2004
Tjenare Micke

Jätetfint om du hade monteringsanvisning etc. Jag är glad för all info som finns. Hör av dig i nästa vecka efter VAB:en!

Zäta
tr
1
tr-bimm
320Dat -02
Hej

Jag har også en 320D -02 og er interessert i en kopi av monteringsanvisningen om mulig? Jeg har allerede varmer montert (ref. Webasto merkelappe på venstre fjaerbein), men menyen i NAVI'n finnes ikke og BMW-forhandleren sliter med å få aktivert dette. Fint om du kunne sende monteringsanvisningen for feilsøking.

/Per A
Gammal tråd men jag försöker ändå.

Jag har fått tag i en webasto från en krockad bil och skulle behöva monteringsanvisningar. Finns det möjlighet att få tag i sådana?
Skicka mig din mailadress via powerpost så kommer det anvisning.

/ Micke
Tack
va
82
vagabond
320d -02
Varför behöver man en sådan? vad kan hända om man inte har den?
Tjaa, följer man en monteringsanvisning så blir det monterat på samma ställe och fungerar förhoppningsvis på samma sätt som om den vore monterad av BMW.

Vad som händer om man inte har den är svårt att svara på. Du får den säker att fungera ändå men det kanske inte blir lika snygg installation etc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.