|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en 750 som jag är sugen på(ännu en). Men kylaren läcker, och dessa kylare verkar inte vara så lätta att hitta, och svinigt dyra att köpa nya. Så jag undrar, är det nån större skillnad på kylaren i tillexempel 735 och 750'ns kylare? | |
Decibel |
Bara 750 som har den kylaren, inbyggd oljekylare. Om man jämför part-nr på prylarna så är det annat på 735, saknar oljekylaren möjligen?! Det o-skojjiga i kråksången är att lådan ligger på oljekylaren också, enligt uppgift. Krångligt sa räven. --- Bilstereogalningen NO:1 |
Paap Reeder |
... hänger du på en M30-kylare på en M70 blir marginalerna till kokning ytterst små. Båda har ju oljekyl inbyggda men jag gissar att M30:ians oljekyl ligger till höger ... osäker. M70 blir extremt fort varm ... typ 2000 meter. Hänger inte kylen då med blir det Harrisburg av det hela. MVH /// Paap R |
|
Kylarjonson i Mölndal sålde tidigare nya kylare för 2000:-, jag har en sådan i min. Jag har för mig att de gått i konkurs, och jag vet inte om de har återuppstått igen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mekonomen skulle ha 3400kr för en ny kylare, lite styvt. Hittade kylare på ebay.de för 183 euro, ska titta lite på vad det går på att få hit en sån. Jag ska in till mölndal sen, jag kan ju svänga bort där kylarjonson var/är och kolla. |
|
|
Jag köpte Nissens kylare (Danskt), perfekt passform och verkade vara av god kvalitet (förstärkt kring oljekylsanslutningarna). 3000:- på Borås Bildemontering, samma pris på alla Sveriges bilskrotar, de tillhandahåller ett lager av nydelar. Snåla absolut inte på kvalitén på kylaren! |
|
|
Oj va bra, man kanske skulle ta en tur till borås och plocka upp en sån då. Vet inte om mekonomens kylare är den förstärkta varianten, för självklart är det ju runt anslutningen det läcker. Menar du att jag kan köpa den kylaren på min lokala skrot? |
|
|
Jadå, bara de är anslutna till "Lagabasen" eller vad det nu heter. Jag beställde min och hade den redan dagen efter. |
|
|
Kylarservice i Göteborg AB Växel: 031-833662 Telefax: 031-404960 Adress Mölndalsv. 79, 41263 GÖTEBORG Där har jag handlat ett par gånger, har alltid varit nöjd BMW CS #5139 |
|
| Enligt denna så passar den inte från en 735 Länk | |
| I min gamla E32 735 så var de tydligen en större kylare i den än normalt. Den var en tysklands import. Jag vet att bromsskivorna var kraftigare än på vanliga E32:or. Mina var på 28 milimeter mot vanliga 24 milimeter...vet inte om de har nån betydelse. Men bilen var väl trimad något också...för den gick fortfare än andra E32 735. Jag är ledsen att jag gjorde mig av med bilen. Men de måste varit något fel på den installationen av kylare i min bil. För slangar läckte hela tiden nästan i bilen. Och samma slang som man byte kanske 2 månader innan. Sen gick ju då kylaren och då var de ovansidan som slog läck. De var väl för högt tryck eller något. De blev kanske för mycke vatten för systemet när de rymde så mycke vatten som den gjorde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.