|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är ute efter lite tankar och idéer om varför man ska äga en 740/745 från -02 och framåt. Min pappa är ute efter ny bil då han tröttnat totalt på sin felande Jaguar S-type. Bortsett från att den är komfortabel och snygg, vad mer är värt att säga? Tack på förhand. | |
tandeberg |
Bra fråga! jag har ungefär samma funderingar bortsett från att jag skall "uppgradera" från en 740 99a Men e inte den nya 7an inte oerhört snygg? |
|
MLindqvist: Kanske följande text räcker? Länk |
|
|
Jag förstår inte dom som hävdar att den är ful. Underbar. Jo, för mig ja. Men min far är ingen diesel-fantast direkt, även om texten täcker 7an i allmänhet bra. |
|
| Det gör jag. Fulaste bilen BMW har byggt enligt mig, möjligen med undantag för nya 3-serien. Gråter när jag tänker på hur det skulle kunna vara om det inte vore för den där j-la Bangle. Är ärligt talat lite avundsjuk på alla som tycker den är snygg för jag vill ju ha en bra bil, men det går bara inte. | |
Gemini__ |
Klart som korvspad att den är ful =) Men skulle likt förbaskat vilja ha en i min ägo, men inte pga utseendet dock. Komforten spelar in en del här, det är en av anledningarn till att jag skulle vilja ha en. Med lite smärre uppdateringar kan de se hyffsade ut iofs. Mvh: Thomas |
| Nu lär man väl få sina fiskar varma men.. Bara vädrar mina personliga åsikter lite. Titta på Audi, dom behåller den röda tråden i sin design Länk En helt ny bil, men ändå ser man direkt att det är en Audi. Både utanpå och inuti. Jag tycker att BMW håller på att bli lite som Toyota med sin nya design, totalt själslösa. Inte en linje är liknar sina föregångare. Uppenbarligen verkar det ju gå hem om man ser till försäljningssiffrorna, så det är säkert mig det är fel på. Men men, Audi får det bli för min del framöver. Tyvärr. | |
|
Jack, jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att "inte en linje" på nya BMW liknar föregångarna. Man ser många likheter. För mig är emellertid inte karossformen det viktigaste utan kärnvärderingarna, och där tycker jag mig inte ha märkt någon förändring på länge. Kanske för att BMW går så bra som märke. Själlösa bilar är det hur som helst inte. Att jämföra BMW med Toyota är ett hån. ...och för övrigt är E65 före facelift det fulaste BMW byggt. Någonsin. Jag väntar tills E65 efter facelift går ner i pris innan jag ens börjar fundera på ett byte. Wilhelm Svenselius |
|
|
Klickade på länken, vadå "en helt ny bil"? Det är ju bara en sportstylad A8. Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag tycker att du ska ta med far till en BMWhandlare och provköra. E65 är oerhört bekväm, men i min smak inte tillräckligt sportig. KÄNSLAN av kvalitet är högre än i Jaguar, men jag är inte övertygad om att den är mer tillförlitlig. Tvärtom verkar det finnas en hel del fel på nyare BMW-bilar. Utseendet kan man ha åsikter om, själv gillar jag inte Dame Edna-fronten före facelift, men silhuetten är skön. |
|
|
W2K För mig har kärnvärdena rubbats en aning sedan Bangles intåg och anser att design en av de viktigaste frågorna i val av bil. Jag köper inte en bil som jag tycker är ful. Det är E65 enligt mig. Jag tycker att faceliftade E65an är ungefär som en gris med make-up. Det är ju en ful bil i grunden, sedan spelar inte maskering någon roll. Min parallell till Toyota syftar enbart till design, intenting annat. Jag länkade till S8an bara för att jag tycker det är en snygg bil som fortfarande ser ut som en Audi. Lika snygg eller snyggare kunde E65 ha varit om det inte vore för Bangle och det gör mig ledsen. |
|
| Tråkigt att det är allt för många som är konservativa gällande design. Självklart ska man ta till vara på sitt arv och grundtanken för sitt bilbyggande, men man måste samtidigt anamma den utveckling och det designspråk som råder i bilbranschen. Att Audi ser ut som dom gör tycker jag är tråkigt då deras formspråk appliceras på hela VW-koncernens bilar. Och vad i designen följer en röd tråd? Den stora bockskäggs-grillen? BMW har genom åren alltid haft en ganska återhållsam design, som snarare syftar till strikta linjer, symmetri och detaljer som följer modell efter modell. Att man behövde "lyfta" designen från de något strikta E36, E34 och E38 var oundvikligt. Personligen tycker jag att det har skett till det bättre. | |
|
Jag har kommit underfund med att bilen faktiskt är betydligt mer distinkt och kaxig pre-facelift. Den senare E65orna är mer harmoniska, men de tidiga betydligt mer vulgära på gott och ont :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Har AUDI nånsin gjort en bildesign värd att komma ihåg? Fyrkantiga tråklådor allihopa. De må ha hur många kvaliteér som helst men inte design i alla fall och tråkigare vägegenskaper kan inte ens Saab prestera. Vem vill ha en bil som bara går att köra rakt fram?/Fahrfrude for ever. | |
|
Var först inne på E38 pga att jag ville ha en bil som var underbar att köra, men jag la till 250k så fick jag även en bil skön för ögat. Tycker E65 är så mkt snyggare och framför allt modernare på alla sätt o vis. Rent körmässigt tycker jag inte E65 är värd så mkt mer än E38. Den är lite tystare, lite piggare, komfortstolarna lite skönare men knappst värt så mkt pengar. Skulle jag köp ny bil idag hade det utan tvekan blivit en E65 till!! Mvh Macke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.