|
|
|
|---|---|
|
kör en E30 320 ik -89 utan katt 3´ pipa hela vägen sänkt 35 mm o lite annat smått o gått jävligt trevlig pendelbil... har lite spökproblem med elen o för att vara ärlig orkar jag inte felsöka... sedan har vi den eviga frågan beteckning på min getrag??? olja i den (finns ingen skylt)?? tickande motor .. räcker d bara o rensa röret över kammen o ställa in ventiler o byta olja? (om kammen inte e spårig då)... sedan behövs lite reservdelar o skrotar brukar vara för dyra för den gamle bilen ... bakaxel sägs vara från en 325 på denna.. utväxling? diffbroms? har lite andra frågor me men d tar vi senare..hoppas d finns grabbz som e villiga o besvara ... Thxzzz Vasse .. u can run, u can hide, but u only die tired.... | |
| angåände de där me tickandet i motorn är inge kul, beror på sliten kamaxel. min tickade ganska bra å bilen gick väldigt dårligt va nästan helt orkeslös vid 140km/h å mer sen gick en vipparm av och bara för de lilla så kostar de mej ca 8-9000kr å laga och då gör jag allt själv. ny trimkam, nya vipparmar, hårdare ventilfjädrar, sotningssatts, plana toppen, ny olja, ny glykol. så kör inte för hårt me den för då kommer de bli dyrt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.