|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har kollat in sidan Bilpriser.se, stämmer deras "värderingar" gentemot det faktiska värdet på Z serien? Är det ett bra riktpris att gå efter vid prutning? MVH Adam | |
|
Ingen aning, men jag köpte min under. |
|
|
Bör väl säga att jag har en Z3 coupe |
|
|
Adam... Jag tippar på att det kan bero på vilken modell, miltal etc som du tittar på. Med det sagt... jag kollade på roadsters 96-98 (ej M-modellen) där i våras när jag letade efter en Z3 och min uppfattning är att priserna på Z där ligger en bra bit under vad man får ge i verkligheten. Ett exempel: BMW Z3 1.8 Cabriolet (115hk) -97 12000 mil Direktimport Full servicebok Metallic Ej AC Privatpris 62 000-71 000 kr Visa mig var jag hittar en sådan för 62.000 kr och jag köper den direkt!!! Z3:an Länk |
|
|
...ännu roligare blir det om man ändrar till -96, 15.000 mil, ej metallic. En sådan får man tydligen för 44.000 kr... Z3:an Länk |
|
|
Bilpriser fungerar inte alls på ovanliga modeller vilket vissa tycks tro. KVD som ligger till grund för värderingarna har ju bara standardbilar till salu och där fungerar värderingarna hyffsat. Man kan absolut inte ta bilpriser.se som något slags "facit" vilket vissa tror. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.