AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.400

Ang bränsleförbrukning 528i

Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Var och tittade på en Bmw 528i -00 på Toyota idag. kanonfin, fanns inte mycket att anmärka på. förutom att vänsterdimljus satt läst å relatift mycket stenskott på huven. Bilen är utrusad med:
ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, CD-stereo, Dragkrok, Elhissar fram och bak, Farthållare, Fjärrstyrt centrallås, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Motorvärmare, Skinnklädsel, Svensksåld och bilen har gått 20500 mil. .priset på denna vackra skapelse är 109 000 kr är det ett lämpligt pris tycker ni? Men nu till den stora frågan. Vad kan bilens bräsnleförbrukning ligga på vid lugn körning?
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
0,71 lugn landvägskörning, 0,85 blandad lugn körning med kanske inte så särskilt mycke stadskörning. Gäller min 528t-99 manuell låda och sommardäck. Siffrorna är enligt färddatotorn men den verkar visa ganska rätt rftersom jag även kollat manuellt. Nen jag har sett här på forumet att bensinförbrukningen kan skilja ganska mycket mellan olika förare och exemplar av 528. I mitt fall har jag lite svårt att övertyga min omgivnig om att bilen drar så pass lite bensin, men det hade den förre ägaren också. Till vintern blir det väl helt andra siffror förstår jag.

lite dyrt tycker jag

sp
10
spruthasse
523 touring -00
bjud 90 för den, det tar dom nog
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Okej, Det låter ju lite, men man ska inte säga ngt om man inte ha upplevt det själv. Har också hört att dom inte är si himla törstig. Vilekt bara hör till den posetiva sidan. Och 90 000, det skulle dom säkert aldrig ta med tanke på at tdet är på en bilfirma. Dom brukar ju kunna vara ena riktiga judar ibland :P Men man får försöka pruta lite ;)
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Hur mycket du kan pruta styrs väl ganska mycket av om du har inbyte och om du tänker betala kontant eller på avbetalning. jag tycker priset låter högt, tänk på att det finns gott om andra osålda 528 runt om i landet. Berätta för firman vilket pris du kan tänka dig att betala. Går dom inte med på priset strunta i affären, ge dom ditt telefonnummer och be dom ringa om de kommer på bättre tankar. Tänk på att nästan alla bilar på en bilfirma brukar se väldigt bra ut, eftersom de brukar vara rekondade. Personligen föredrar jag att handla privat och gärna import. Tänk dessutom på att över 20000 mil är ganska många mil för 109 000tkr och missar du den här affären så finns det andra 528 som kanske är både mer prisvärda och bättre som står osålda och väntar på dig.

fa
438
fami
525,01 IM
Jorsten

Den är lite dyr tycker jag plus att den har gått jätte mycke..........85.000:- är lagom.

En sak till : satsa på en med M-paket och det är snyggare och roligare att äga plus att det är mycket lättare att sälja i framtiden.

kolla här min vän :

Länk
Länk
Länk

MVH-525
RL
16
RLindberg
535d Touring -05
Min 528iA touring drar ca 0,8 i 130 konstant fart, och 0,6 i 95. Rätt bra för att vara en så stor och tung bil (min är ganska fullmatad med utr och det väger väl några kg).

Naturligtvis drar den mer i blandad körning, men på långvägen kan jag snitta 110-115 och hålla mig på 0,8. Har automat och den varvar bara ca 2000 varv i 110 km/h.
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Hmm, Verkar alltså inte vara ngt bensinslukande monster då alltså. Jo, visst kan det var alite dyrt. Men det är ju som sagt morsan som ska ha bilen ;). Inte jag
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Min 528a dra ca 1 ~ 1,1 när jag åker till å från jobbet. De tar mig ca 13min så. De är jag nöjd med. Körde bilen på 0.75 Borlänge till idre. Men 0.8 landsväg. vi kör ju bmw då vill man ju gasa lite då kostar de lite soppa med! men fan så skoj!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.