|
|
|
|---|---|
|
Skall göra oljesrevice på min bil snart och vet inte vilken av verkstäderna i Göteborg jag skall välja. BMW Group eller Wölkes? Vad tycker ni? Antar att priserna är samma hos båda. Eller tycker ni att jag kan gå till en icke auktoriserad verkstad som jobbar med BMW som t.ex Bavaria eller blir bilen iskall den dagen då jag skall sälja? Innan är det bara BMW Group som servat den. | |
Hawar |
Tycker du gott och väl kan serva på andra verkstäder. Auktoriserade verkstäder är ofta de sämsta och dyrast tyvärr. Hawar |
|
Det skiljer faktiskt lite i pris, ring oh kolla. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Kanske man skulle serva på en icke-aukt verkstad. Men det känns ändå lite jobbigt om man förstör värdet i bilen pga någon tusenlapp man kanske sparar. | |
|
Jag servar alltid mina bilar på Gbg:s bilservice, han skriver också i serviceboken, och har väldigt fin olja, och billigare lär det inte bli, om du inte gör det sjäv. BMW CS #5206 |
|
|
Jag kan aldrig tänka mig att servicestämpel från icke-auktoriserad verkstad skulle påverka värdet på en "vanlig bil" med snart 6 år på nacken. BMW CS #5139 |
|
|
grandy: såg nu att du bor i gbg och kan bara tipsa dig om bavaria i v:a frölunda. jag har servat där innan och bättre snubbe finns inte. självkart ska du åka dit o serva. gjorde en insp II hos honom och den kostade ca 4.000 istället för 9.500 som de ville ha på bmw... han läser ju av felkoder m.m. också så servicen på bavaria skiljer sig inget mot en aukt bmw-verkstad. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Jag kan också rekommendera Bavaria. Kanonkille. Kör enbart med Castrol-oljor också. Billig är han också. 800 kr fick jag betala för ett enkelt oljebyte + filter hos honom. Då gick det åt 4l olja till M40:n. |
|
| Rolex: Det lutar faktiskt mot Bavaria. Har väldigt goda erfarenheter av honom då han bytt bak-fjädrar på min bil i våras. | |
|
Brukar inte posta ofta här, lurkar mest runt och kollar nyheter. Men jag vill också passa på att tipsa om Bavaria, har vart hos han flera gånger... Själv gjort Inspektion 2 hos han, någon enklare person att ha med och att göra finns inte. - Toppengûbbe! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.