|
|
|
|---|---|
|
Häromdagen var min 735iL (-89) törstig på servovätska, samtidigt om jag upptäckt fina regnbågsmönster kring bilen på den regnvåta parkeringen... Verkar komma från bakvagnen. Om jag fattat det rätt så delar servostyrningen olja med nivåregleringen bak, så det är nog där det börjat läcka. Frågor till någon som vet: 1. Är nivåregleringen integrerad med dämparna eller är nivå-blåsorna separata? Kan man i så fall skippa nivåregleringen, plugga systemet och använda enklare dämpare? 2. Finns vettiga stötdämparalternativ till orginal, eller måste man köpa nya orginaldämpare för halva bilen värde? Bilen är i bra bruksskick i övrigt med knappt 18 tusen mil i samma familj sedan ny, så det är tänkt att den skall rulla länge ännu... BjörnH | |
|
En variant som funkar är att se till att inte ha en massa grejer liggande i skuffen, då behöver inte nivåregleringen jobba och då läcker den inte. (funkar på min bil) Annars kan man plugga systemet och sätta i vanliga dämpare (plugga på rätt sätt så inte dupajar servopumpen) /Mats J |
|
|
När jag hade regnbågsmönster under bilen så var det ena bränsleröret som läckte, det hade skavt igenom röret i den där upphängningsklossen precis vid vänster bakhjul. Kolla det om du ändå är inne i hjulhuset där. |
|
|
Hejsan, hur pluggar man på "rätt sätt" Mats J? ska byta till andra dämpare än original för den ena har börjat läcka... /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.