|
|
|
|---|---|
|
Att det var skillnad rent klimatmässigt gjorde försäljaren klart (fler inställningsmöjligheter mm) men att även iDrivens övriga funktioner var annorlunda var det inget snack om. T ex saknas en utökad färddator, vilket enligt instruktionsboken inte är något tillval. Kan någon vad det är för skillnader exakt? Skall ta upp detta med firman eftersomd det verkar vara mjukvara som skiljer. OBS! Jag är medveten om klimatskillnaderna med tillhörande inställningar. | |
|
När jag köpte min bil så sa försäljaren att det som skillde var att man kunde ställa in olika temp. på förar/passagerarsidan (har aldrig använt det i mina tidigare bilar) samt att man hade restvärme som håller bilen varm 30 min efter du stängt av bilen. I övrigt är det exakt samma, OBS enl. försäljaren. Vad jag vet så är det inget annat som skiljer men jag är ingen expert på utrustning så jag kan ha fel. Jag har standard AC och jag kan inte klaga efter en varm sommar och jag har inte upplevt problem med imma på rutorna. Utökad färddator? Min visar medel.förb./hur många mil innan tank./medelhastighet/hast. på farthållaren/datum tid. Det är vad jag kommer ihåg på rakarm. |
|
|
Typ ett justerbart armstöd (wow ca 7 cm) och tempererat mittenfack "kylskåp" (ivarje fall när a/c kyler för fullt). Så det är nog för den bättre kliman man köper den utökade varianten. Vissa köper även för utseendet. Har den själv och är nöjd men vet ju samtidigt inte hur den andra funkar. Förresten vet jag inget om den utökade på vintern heller, men snart så.... "If you have a hammer, most things look like a nail". |
|
| Hur är det, finns den "fantastiska" funktionen att justera värmestyrkan i eluppvärmningen av stolarna mellan stol och rygg även på standardkliman. Glöm inte bort att stänga av mittenfacket på vintern då risken annars är att något inte så värmetåligt ( typ chokladkaka) annars blir förstört. Möjligen kan man värma en pucko på vintern i detta tempererade fack. | |
| Jorå, nog kan man ställa in vart värmen skall komma i stolen. Själv vill jag bara ha så varmt som möjligt, så snabbt som möjligt och det överallt. | |
| Det finns timer för att köra fläkten och du har även kyla/värme i blåset till baksätet på utökad. Imm och sol sensor skiljer också. För att inte glöma separat temp för H7V sida. Några har klagat på kapaciteten på värmen i standard, har bara haft den utökade och den har bra värme. | |
|
Independent mode heter det... Vet inte om standard kliman kan fördela värmen uppe/nere/mitten och om karaktären skall vara för värme eller kyla. Datorn har jag inte hört talas om skall ha någon skillnad förutom de som har med kliman att göra. |
|
|
Kan man byta acc-konsolen (vreden där du ändrar värmen) och uppdatera mjukvaran. Och sedan ha den utökade kliman. |
|
|
Hur ser man att man har utökad klima? finns det några bilder att jämföra med? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter78w: Länk Den undre är den utökade klimatanläggningen. :) //Bjersér |
|
| peter78w> Utökade har tre runda rattar med silverfärgade ringar. Std har tre helsvarta vred typ äldre modell | |
| aha, behöver alltså inte vara silverfärgade ringar enl. bilden | |
| den utökade har även restvärme.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.