AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
887

Vart i Stockholm ska man vända sig för att få en M3 E36-front monterad?

Nima_Blade
Hej har köpt en bmw m3 front till min 328 e 36 vart ska man ge den för att non ska sätta dit den?
skelv bor jag i sthlm-kista vart är närmast o billigast?
MVH

Blade
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Det är mkt enkelt att byta! Tar ca 15/30 minuter att byta. Ta bort listerna fram sen sitter fästskruvarna där. 2/var sida. Men lossa först plasten undertill. Dra sedan bara ut stötfångaren och in med den nya och montera i omvänd ordning. lycka till.

///M-Power
När du älskar att köra
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
lämna inte in bilen till BMW eller annan verkstad för detta. kan garantera att du och en kompis gör det på den tid jag nämnde & så kostar det inget. Men du kan ju ge polaren en 100ìng som tack för hjälpen om du vill...

///M-Power
När du älskar att köra
Nima_Blade
haha tack för svaren känner du non som kan hjälpa mig jag ger 300 då : )

Blade
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag kan göra det gratis.. men du har en bit att åka då hehe. Känner ingen i Stockholm tyvärr. =(
Jag tycker du skall prova själv. Spelar ingen roll om du så är förlamad från näsan och ner.. du klarar det ändå. Om man aldrig vågar prova sig fram så lär man sig heller inget. Lovar att du kommer bli positivt överraskad av hur enkelt det va att byta.

///M-Power
När du älskar att köra
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Är de en orginal M3 front ska du helt klart göra de själv. Är inte ett dugg svårt. Precis som "a_wingard73" säger. Så prova själv.

///Micke
Nima_Blade
hehe ok men jag va idag i en verkstad där jag bor so sa han 2 tusen o han sa det är mer än bara sätta dit den han hade fästen o grejer??? extra ananrsh sa han du kan göra det sklev men att den sitter bra o holler rekomenderar han inte är det sant? jag bestälde den fron hova den är inte orginal front då...
MVH

Blade
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Kan vara ¨så att du behöver flytta över balken som sitter inuti orginalfronten till M-fronten. har förövrigt ingen erfarenhet av HOVA`s front. Men det är ändå garanterat inget stort ingrepp!

///M-Power
När du älskar att köra
Nima_Blade
aha ok aja men hur som hest so har jag beställt m3 bakspeglar o vita blinkersh dram fins det non sida man kan se hur man byter ut dem plus m3 fronten elelr?krävs det non speciel verktyg som inte fins i skelva bmw:en bagash...
tack för allt hjälp a_wingard73

Blade
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Nej de är inga speciall verktyg du behöver. Jag tycker dock att du ska försöka byta den själv. Är inte svårt om man tar de lugnt o försiktigt. Låt de ta 1 timme extra för dig bara.
Någon gång måste man ju börja sin karriär med skruva o detta är ju en ypperlig start.
Istort sett allt i detta ingrepp är självklart bara du väl har börjat. Man ser direkt vart man ska skruva o du kan inte ställa till med något galet.

///Micke
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Känns som att om någon verkstad ska ha 2000 för det så blåser dom dig på pengar som det dånar om det.

Men, om hova bara är ett skal så måste du ju ta lös balken från din, och limma fast den i HOVA's eller något, det är ju lite pyssel.

Gör såhär iallafall.. prova själv först, går det åt h-e efter många timmar av försök, DÅ kan du väl överväga att låta någon annan fixa det.

men ge det en chans.. kör du fast finns det miljarder trådar om fronter av alla dess slag och monteringstips om det.

make us proud ;) ta kort på den sen också :)

ma
597
magican
E36 328 Coupe
gah! Någon borde ordna en EDIT knapp..

Hurvida den ska fästas i bilen borde väl HOVA kunna svara på.. om du ska ha ngt speciellt lim etc etc.

Nima_Blade
ok men jag vet inte ens vad balken är för nogot som ni sa att jag moste ta bort från orginal foronten o sätta dit til m-fronten (limma den?) det är ju det ända man ska göra föutom skruva?
MVH
till alla som har svarat...

Blade
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.