|
|
|
|---|---|
|
på en bmw verkstad? bara det ja undrar. | |
|
Det beror ju väldigt myclet på vilken bil du server och var du servar den. Men 2500 kr behöver inte nödvändigtvis vara dyrt. Wölkes bil (aukt. BMW) ville ha 2800 kr för en oljeservice på en BMW 523i men då ingick även byte av mikrofiltren. Bara mikrofiltren kostar 900 kr (2x 450 kr) att köpa över disk så drar man av det från priset så blir det inte så dyrt egentligen. Det finns andra verkstäder som tar ca 1500 kr för en oljeservice, men då brukar de i regel använda billgare oljor (obs! inte nödvändigtvis sämre olja) och så hoppar de över bytet av mikrofiltren. Detta om det är en vanlig BMW, har man en M-bil eller liknande så behöver dessa motorer en något dyrare olja och då går ju priset upp lite till. Med andra ord så gäller det att ta reda på vad som ingår i priset innan man bedömmer om det är dyrt eller inte. _____________ Bilen: Länk |
|
| Volvo vill ha 3300:- för en oljeservice på min V70... så det är nog inget dyrare att serva BMW iaf... | |
|
2500-3000 kr är nog ett normalpris för en oljeservice på en nyare BMW och som Pär:an säger så är Volvo sällan billigare. Betalade också precis 3300kr för min V70 för något år sedan. ___ //Ulf |
|
|
2000 betalar jag för oljeservice för min M3:a. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.