|
|
|
|---|---|
robert pentén |
är inte så farligt som det låter. När man åker tex i stora motorvägs rondeller så ligger man i 70 eller så och det är uppför så kan tempen stiga över medel men sen gå ner igen, varför gör den så? är det en dålig vattenpump? har fyllt på kylarvatten så det är inte det, går aldirg upp till MAX utan sträcket innan sen sjunker det snabbt till mitten. Ett annat "problem" är att när man har rutan nere och kör i villa området så tickar det, man hör det då eftersom ljudet stuttsar tillbaka ju, hur som helst så tickar det och det tickar forttare ju fortare man kör, men stannar jag och gasar på tomgång så låter det inget, kan det vara något med hjullager eller något annat? den brukar ticka, lite när man stängt av bilen också :) haha roligt ju. bilen är en 540 e39 från 1996 21.000mil. mvh robert |
robert pentén |
ingen som har någon anning? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Krånglande termostat eller luft i systemet. Vad som tickar nja du, hör inte så långt . ///MVH Hasso Länk |
| har du nyligen servat bilen....det kan vara ventilerna som tickar isåfall | |
|
lovar dig att tickandet är ett hjullager. Har haft samma problem, lyssnade med rutan nere, och så fort jag körde brevid et plank eller så så hördes det kraftigt. Det varierade inte när jag svängde. Det var ett totalhavererat lager fram. Det andra låter som termostat eller pump. Har bilen gått 21.000 så skulle jag ha bytt pumpen ändå. Den kommer garanterat att rasa på väg till fjällen med familjen annars. Så är det alltid :-) /J |
|
robert pentén |
tackar så mycket för svaren trevligt trevligt :P kan det kosta mycket att byta dom där sakerna? tänker mer på reservdels kostanden, hur som helst måste det göras, tänkte att bättre att höra det här än i tel och svimma med luren i handen :P |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
H20 pump ligger runt 800:- Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Hjulager fram ca: 1600.- bak under 1000.- . Fram kan du byta själv, bak måste man ha pressverktyg. V-pumpen + termostat byter du relativt enkelt själv också med Hassos eminenta mekartips här på forumet. /J |
|
robert pentén |
tackar för all info :) bara mecka i vinter med andra ord mao |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.