|
|
|
|---|---|
|
Efter det massiva regnandet som varit senaste veckan/orna har jag upptäckt att vatten letar sig in i bilen och hamnar på golvet bakom förarstolen. Mycket irriterande. Var mynnar dräneringen från takluckan ut? Och OM det nu inte skulle vara dräneringen som sitter igen eller spökar, vad skulle det kunna vara för fel då? Andra möjligheter till intag av vatten? Vill inte ha vatten i bilen som blir till rost då bilen idag är i mycket gott skick rostmässigt, denna E28 skall inte bli ett offer för korrosion som så många andra tyvärr blivit. // bondenpaavo... M535ia -87 Royalblau. | |
Paap Reeder |
... "gälarna" på tröskellådorna kan vara igensatta varvid trösklarna fylls från takluckans avrinning. Hur smart är en sådan konstruktion? Bland det första jag gjorde var bl a att jag förlängde takluckans avrinningar "tvärs igenom" trösklarna. Är det inte det så kan det var de s.k "plåtbrickorna i golvet" varvis hjulspruten fyller baksätespassagerarnas skor. MVH /// Paap R |
|
Gälarna? Fasen Paap, jag har krypit under E28 mer än en gång och ännu inte hittat några gälar. Kanske beror på att jag inte letet efter dom heller. Men som det är nu så är det mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem så jag ska ta tag i problemet i helgen när det är ljust så jag ser vad jag gör. Vädrets makter *** med mig, vatten på golvet i BMW:n och vatten i bagaget på Mercan (sambon åker E320T -93)... // bondenpaavo... M535ia -87 Royalblau. |
|
| skönt att man slipper sånt! har ju ingen taklucka! =) | |
Paap Reeder |
... med gälar menar jag avrinningshålen. "Springor" i plåten som är litet utböjda. Med M-kitet på syns dom inte "rakt ned" s a s. Skall vara minst 4 om inte 5 st. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.