AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.043

Vad ska jag göra med min Bmw 520i?

Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hejsan!

En tråkig grej har inträffat. Jag skulle sälja bilen efter besiktningen. Besiktningen skulle ha var igår, måndag(23 okt). Bilen har slutsiffra 6, så körförbud inträder 1 november. Bilen har funkat hur bra som helst, hur länge somhelst. dagen innan besktinkngen , i söndags, så började det att inträffa märkliga saker. Kylarslangen sprack, när det var åtgärdat så gick det att köra med bilen ett tag. sedan så brakade helvetet löst, oljelampan började lysa, bilen vill inte köra mer, och det kom svart rök ur avgas röret.
Vad ska jag göra med bilen?
Jo, jag satte ut den på annons, Länk

Jag är glad för att det här hände mig, och inte någon stackare som kanske ha köpt den i veckan. Men de som hört av sig har velat köpa bilen, men inte varit kunniga, de har blivit förblindade av det låga priset.

Vad ska jag ta mig till med bilen? Jag vägrar att sälja den till någon som inte kan något om bilar, och ingen kunnig hör ju av sig.
Är det någon idé att sälja den i delar? Får jag ut några pengar om jag skrotar den? Ska jag sänka priset?

Någon tipsade mig att en packning kan ha gått, och att det var jävligt jobbigt , men ganska billigt att fixa det. Ska jag fixa bilen och sälja den sen?

Jag vill bara bli av med den. Känner att situationen är jättehemsk.
Vad kan det vara för fel på den?, det går ju inte att starta den, startmotorn bara går och går, är det en packning som har gått`?

Tack på för hand
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Det roliga, är att jag haft bilen i snart tre år, och satte indirekt och skröt om hur bra den varit, hur jag lärt mig köra bil i den, för en kompis, minutrarna innan det här hände. det var det, hmm, roliga, i det hela!
Verkar som att din kamrem gått av. Det är nog enklast att plocka det som är av värde, sälja i delar, och skrota resten :-(

Beklagar!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
fått bekräftat att de tinte är kamremmen. bilen gick igång,
är du säker på att alla cylindrarna går som dom ska?? me tanke på den svarta röken så kanske den drar in luft i motorn på fel ställe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.