AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.036

Söker firma som lagar lättare rostskada i Skåne

Ma
45
Mattem78
535I 1990
Jag har en BMW 535i -90, det har kommit lite rost nere i hörnet på bägge framdörrarna. Jag har tagit bort de gamla listerna och beställt nya från BMW.

Funderar på om jag ska laga rosten själv eller lämna in. Har ingen bläster kan jag tillägga.

Är det någon som kan tipsa om någon firma i Skåne som är duktiga på att laga enklare rostskada som detta. En fördel om de kan lacka det också men inget krav.

Tänkte att det är lika bra att göra vid detta direkt eftersom bilen för övrigt är i mycket fint skick.

Tacksam för tips!

Mvh
Matte
xb
14
xbabyx
Bmw e32 -740ia -93
hej! min svåger lämnade in sin 00 till en kille och resultatet blev utmärkt! han håller till vid volframgatan i malmö

xb
14
xbabyx
Bmw e32 -740ia -93
han heter ali
Ma
45
Mattem78
535I 1990
Tack för tipset!

Kan vara bra att veta ifall man får en skada som behöver lagas framöver.
Jag tog tag och lagade mina lätt rostiga hörn på framdörrarna själv eftersom jag inte fick tag på någon som verkade bra. Tog lite tid men fick det bra själv. Hoppas det håller ett bra tag nu för bilen är i fint skick för övrigt.

Skulle vilja få namn tips på firma i malmö (malmö-lund med omnejd) som gör ett gott jobb på påbörjad rost i hjulupphägningen. Fick det beskedet på besiktningen, inte kul, men det var inte så illa, men ju förr det åtgärdas desto bättre. Ngn som har ngn firma att rekommendera?
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Söker också en firma/bra mek. i Lund/Malmö som kan laga lättare rost och få ett bra resultat till hyfsade pengar.

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Einsteigen, abkoppeln, losfahren.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Travel-In-Style , det där är ju tre önskningar i en! Du vet väl att det bara är i kinderäggets värld sådana kan uppfyllas ;)

Det finns ett par tidigare rostfix-trådar om verkstäder i skåneregionen där kanske 10-15 företag omnämns... Trådskaparen som hade precis samma önskning blev tillslut missnöjd med det... Han gick lite blint på vad någon tipsade om här.

Kolla runt hos de 10-talet lackerare som omnämns och försök kanske få tag på några som fått jobb gjort hos dem.

Sitter själv i samma sits , fast med ganska tunga rostarbeten som skall göras. Ska börja leta till våren.

// MVH Jocke
Denna, och andra trådar i ämnet, har ett litet tag på nacken. Mycket kan ha hänt på rost- & lackfronten.

Några nya erfarenheter i sydvästra Skåne? Tips emottages mycket tacksamt!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Lyfter denna tråd.
Kan någon rekommendera någon billig bra lackerare för enklare rostlagningsjobb i närheten av Lund/Malmö så kom med förslag.
kilroy
Här har du en bra lackerare...

Hököpinge Billack

Kompanigatan i Vellinge

040-424212

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.