|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet en bra sida med bagagerumsmattor till E46 Touring. Jag är helst ute efter matta som går upp en bit över hjulhusen. (Jag såg att det såldes en på blocket, nypriset var dock ca 2000 kr, men då tror jag det var original. Lite väl dyrt kanske....) | |
|
Jepp originalen kan ligga åt det hållet. Jag har haft det styva hårdplasttråget i alla mina BMW. Den är mycket värdefull som bagagerumsskydd vid frakt av vass/tung last där bak. Med tanke på att din bil är relativt ny skulle jag köpa en matta under alla omständigheter och om det inte finns bra alternativ bita i det sura äpplet och köpa original (jag gjorde det både till min E46 och E39). Jag tror att du kan få igen pengarna den dagen du säljer bilen om inte annat så känns det trevligt att kunna vara slarvig vid lastning eftersom plasten tål allt. Saknar du luktsinne kan du dessutom även frakta stallgödsel till ett eventuellt sommartorp. :) Mvh Mikael |
|
|
jag köpte en bagagerumsmatta till min touring på ebay.de=179kr fraktat hem till dörren! Dressler.de tror jag de hette, bra passform och verkar vara hyfstad kvalitet också. |
|
| BMW original bagagerumsmattan kostar ca 500 kr. Snygg, bra kvalité och klart värd. | |
|
Jag har också de vanliga originalmattorna i mina bilar och dom är bra men det mikaeldoris pratar om verkar vara en mer "heavy duty" (som amerikanarna säger) lösning där man spilla ut åtskilliga liter vätska utan att det kommer på bilens klädsel. ___ //Ulf |
|
|
Jag förutsatte att modellen är lite halvkänd, men det kanske inte är så. Tyvärr kan jag inte lägga upp en bild, men lämna en kort beskrivning. Styv hårdplast som är flera mm tjock och grövre än de gummimattor som BMW erbjuder. Den täcker hela lastgolvet. Den sträcker sig upp på sidorna tills dessa böjer av utåt mot rutorna och mot baksätet upp till insynsskyddets nedre kant. En mycket låg kant (1-2 cm) vid bakluckan. Jag har mycket tunga hundar som genom att luta sig mot sidorna och krafsa i golvet kan förstöra klädseln där bak och som har gjort det på en bil som saknade matta och som slet på klädseln i en bil där jag bara hade en matta. Sedan jag skaffade mig tråg så är det bara att ta en blöt handduk och skrubba tyget så försvinner de enda spåren som finns efter voffsingarna, dvs päls. Som Programmer skrev så är det heavydutystuff och kanske inte vad alla behöver eftersom det kostar kring 2000:- att förvärva dessa hos BMW. Mvh Mikael |
|
| Jo, det var främst en sådan Mikaelodoris menar som jag är ute efter.... Tack för alla tips dock. | |
|
En sådan "balja" är mycket bra för de flesta ändamål! :) Chevelle => Dra iväg ett mail så ska jag berätta mer ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Såg att mailadressen inte syns under användarinformationen längre... nickhed@gmail.com är min adress. |
|
| ok, nej så ser inte min matta ut, verkar vara "dinosauriesäkra"? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.