|
|
|
|---|---|
|
Hur får jag mina ok och skivor fina! Måste jag blästra eller finns det något annat sätt att hålla oken fina! Detta problem gäller även skivorna! Om man lackar oken, måste de vara "plåtrena" då? Tack! | |
|
Enklast får man oken rena och fina med en helt vanlig stålborste eller med en borrmaskin med en ståltrissa på. Oken måste vara rena om man ska lacka dem. Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
|
På min VR6:a blästrade och pulverlackade jag oken, blev tjusigt värre. Länk |
|
|
Om man köper ok-lackeringssats från foliatec så följer det med kemikalier för ett rengöra oken med. Har ingen aning om det verkligen fungerar... |
|
|
Är det någon som vill tipsa mig om en firma som kan ta emot min bil, montera av, blästa, pulverlacka och montera på donen igen? Jag bor i Stockholmstrakten. [Alternativt om någon som läser vill tjäna lite extra..] Mvh Kjell Thoäng |
|
|
Tjena Kjell! Pröva med Per Larsson Bil o Motorteknik Länk Dock tar det ett tag samt kostar en del. För mig tog dom 700 spänn för blästring och lackering. Du kanske rent av skulle ta och köpa mina gamla eh? /foo |
|
| Tack Matte! Alltså; Bil o Motorteknik, Björkholmsvägen 21, 141 46 Huddinge. Tel: 08- 71 10 687 | |
| Eller också inte! Otrevligare kundkontakt får man nästan leta efter, första och sista gången jag ringer dit... | |
|
haha, ringde du dit nu? jo jag kan hålla med dig. Han låter otroligt dryg och ointresserad på telefon. Dock så kan jag bara råda dig att göra ett nytt försök! Tänk på att om jag lämnar in bilen där, så borde du väl ändå ha lite förtroende för honom ;) /foo |
|
| jag skulle kunna ta på mig att blästra och lacka oken åter er som vill, men bor ju en bit bort (luleå) har all utrustning ink lackbås | |
|
Va?? Powerkjell va dom otrevliga? Jag som tycker dom är suvuräna. Try again. |
|
pjotor. |
Jag använde sonax fälgrengörning på mina fälgar och då kom det ju givetvis på oken också. Innan var dom svarta av bromsdamm och skit, efteråt blev dom silvriga och RENARE. Vet ej om det är tillräckligt för att måla på men rent blev det iallafall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.