AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
672

Avgassystem på 535i?

Ma
45
Mattem78
535I 1990
Jag har just köpt en 535i (E34), i bra bruksskick och rätt så välskött. Dock skrammlar det mycket om avgassystemet. Tänkte därför ta och byta det.

Vill byta till ett system med bra passform från början. Det går bra med ett sportsystem som har lite sportigt ljud men får inte vara för högljutt.

Kommer inte köra så mycket med bilen vintertid, då kanske ett simons sportsystem skulle fungera.

Det som sitter på nu verkar ha lite dålig passform för det tar i någonstans på bilen och låter skramligt på tomgång och man hör plåtljud. Låter lite sunkig raggarbil i dåligt skick. Så vill man inte ha det och vill därför åtgärda det bums.

Skulle vara lite tacksam för råd och tips!

Mvh
Matte
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
På min förra bil, 525 90, har jag gjort "eget" av dom universala dämpare från Simons.
2x2", direkr efter katen satt det 2st "mini" dämpare, bak 2 "medium" o stora kromde ändrör. Det brummade fint & gott o precis lågom högt! :)

BMW - Beroende Med Wilja!
Jag satte på ett komplett Simons system på en tidigare GTI bil av Franskt fabrikat (hrm, hrm) och jag fick byta ut det innan jag sålde bilen 4000 mil
och tre år denare senare. Dessutom var passformen rätt kass.
Simons är = skräp! enligt min mening.
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
SKa man köpa simons, ska man hålla sig ifrån de färdigbyggda, dom suger hamsterk*k i passform etc, precis som ThomasB säger. Simons är bra när man ska bygga egna grejjer!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag har Simons på 323an och det håller bra och låter fint, dock är passformen inte bra. Jag har kört dryga 4000mil utan någon störe rost på det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.