|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
bmw_jerry, Tänk då att ha en nybyggd idag - med dagens komfort och de fina inredningar BMW har :) /L |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
bmw_jerry! Kul att många fått upp ögonen, och även är lite mer pålästa beträffande M635! För ca 5 år sedan, var det inte många som visste om att tex M635 har nästan samma motor som M1:an,M88(de senare med S38B35), eller har ett styvare chassie. Prestandan den har, kan till och med idag mätas mot många kraftpaket i standard utförande! Och vad man ska ha i bakhuvudet är att den rullade ut till handlarna redan 1984!!! De flesta trodde att en M635:a var en vanlig 635:a med M-technic kjolpaket! På senare tid har intresset för denna vagn ökat rejält, och antalet av dem har stigit här. Lite pga allt detta, som jag har renoverat upp min till det fina skick den i dag har. Och det skulle inte falla mig in, att någonsin byta bort den ens mot en fabriksny Bristol Blenheim! MVH Patrik |
| Drömmen är väl lite att köpa en M635 när väl hunnit spara lite. Gillar verkligen vanliga 635:an men när man kommer från en familj med fyra bilar där medelantalet hästar är 250st så blir man lätt lite skadad. Står väl lite mellan M635 eller en ren pris/prestandavagn som typ Porsche 944 Turbo som förövrigt min bror och far redan äger ett ex av tillsammans. Men en e24 är ju såååå mkt coolare =) | |
|
Inget ont om din familjs Porsche 944, men som du själv skriver, en E24 är mycket coolare! En vanlig 635 hade jag lätt tagit framför en 944, var glad för den i väntan på en M635! Av nyfikenhet får jag fråga, vilka bilar har ni i övrigt som snittar 250 hk? Låter trevligt ;) (mina föräldrar snittar typ 180 hästar på två bilar, jag försöker övertala dem att bara ha en bil i stället...) /L |
|
|
944:an är chippad och gjort lite småtrim med så den har väl ca 320hk nu. (drar en 996 carrera S iaf). Sen så fick (ja fick) vi en 924 Turbo som även den är trimmad och väl ger drygt 200hk. Den håller dock på att renoveras nu så den är inte körbar. Sen är bruksbilarna en Golf GTI -05 och en chippad Audi TT (269hk). Visst är en e24 coolare, men ren körglädje är jag rätt säker på att porschen vinner. Dessutom är den nog lättare att leva med då det känns som en modernare bil. |
|
| Hehe... Golfen är från iår och inget annat. (jag har tydligen fastnat i förra året ;) | |
|
I denna diskussion kan man notera en viss snobbinställning som finns hos vissa BMW fantaster. Jag har nyss sett en Bristol B i verkligheten och den är verkligen tvetydig rent designmässigt. Från en vinkel njuter man av en tidlös design, från en annan vinkel tycker man att den är lite udda. Den är aldrig ful eller perfekt utan...ja, en Bristol. Den får min sympati för att den vågar vara. Som BMW var förr. Man tog aldrig miste på en BMW. Idag såg jag en bil. Jag var tvungen att gå fram och titta på emblemet för att se vad det var. En BMW!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.