|
|
|
|---|---|
ErikJ |
Håller på att leta efter en 335d touring Har fått offert på ny bil i sverige samt kollat ev beg/demo tillsalu är inte så lätt att finna I tyskland finns det ett lite större utbud. prisskillnaden på lika utrustad bil är ca 46000:- sek den bil jag tittat på har rullat 2300km och kommer isf att köras så den gått 6000km innan reg sker i sverige pga moms Vad ska man göra.. är det värt de pengarna för att få en sv-såld?? |
|
Fördelar vid NY bil i Sverige vs. en beg. demo bil i Tyskland: 3 års fri service vagnskadegaranti (!) Jag hade köpt en ny svensksåld om bilarna har samma utrustning. Roligare med en helt ny bil än en demobil som maskintvättas och fått stryk av en massa... My 2 cents :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| hade prisskillande varit större så hade jag nog köpt från tyskland.. nu är det lite svårt att avgöra | |
Buspelle |
Det är utan tvekan väl värda pengar att köpa bilen i Sverige. Du kommer att ha igen varenda krona den dag det är dags att byta/sälja. |
|
Saxat från Länk Avgifter och skatter: Mervärdesskatt (moms) När du för in ett nytt fordon från ett EU-land, är du skyldig att anmäla detta till Skatteverket särskilda skattekontoret i Ludvika. Momsen ska deklareras och betalas senast 35 dagar efter datum för köpet. Momsen är 25% av bilens pris enligt faktura. Fordonet anses som nytt om något av följande är uppfyllt: det har vid köpet körts mindre än 600 mil det har varit i trafik mindre än 6 månader Exempel på när en bil betraktas som ny: 500 mil och 5 månader 500 mil och 2 år 700 mil och 5 månader --- Den bil du funderar på uppfyller INTE dessa krav och du får snällt betala moms i Sverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.