|
|
|
|---|---|
|
Behöver en ny grill då någon har kört in i min bil o smitit. Hittade en komplett grill hos en bildemontering men tyvärr är det för långt bort för att titta på delen. Den är svart, men de visste inte vad färgen hette. Rätt dålig kvalité på bilden så tror det blir svårt o avgöra Länk Min bil är diamantsvartmetallic | |
|
Lustigt, tänkte precis ställa samma fråga... Delen på bilden VERKAR vara Diamantschwarz då den verkar falla in mot violett... Som den lacken gör vid vissa belysningar... Har också en diamantschwarz E36a... Hittat ett par intressanta karosseridelar och vid dem står chassinummer från demonterade bilen.. Går det att via detta nr se vilken lack bilen kom med? VIN-Decodern tar inte med detta.... Chassinummeret på bilen är: WBABG11010ER39280 Marcus. om det visar sig att det går att kolla via chassinummret så brukar bildemonteringarna ha koll på vilken bil de demonterat ner delen ifrån, fråga dem om chassinr... |
|
|
1999 fanns 303 Cosmossvart och 668 Svart 2, Diamantsvart försvann i början av 1994 på E36. Mvh Stephan |
|
| med tanke på att det är facelift njurar så tror jag nog som stephan735i att det är cosmosschwarz eööer svart 2.. | |
|
Ok, de ville ha 975 inkl frakt vilket ändå är rätt mycket med tanke på att en ny del inte är särskilt mycket dyrare, så ingen idé om man måste lacka om. Eller tror ni att det skulle funka me svart 2 eller cosmosvart? Eller skiljer det för mycket? |
|
|
Jag köpte ju ny frontplåt inkl njurar (facelift) på BMW, gav inte mkt mer än 1000 lappen.. kommer inte ihåg exakt, men köp nya och lacka dom, är väl lika bra, nytt är nytt :) |
|
| Japp det får bli det, mina njurar klara sig bara plåten som e skadad, och jag hade redan faceliften. Hitta ett ställe där man kan köpa för 475:- bara plåten, ny del alltså | |
|
Det är bättre att köpa nytt med sådana priser, du måste lacka om, Diamant skiljer sig alltför mycket mot både Cosmos och Svart 2. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.