|
|
|
|---|---|
| Då ringde man "Larssons Bil och Motorteknik" och fick prisuppgiften 5.900 kr för en inspektion II på min 325 CI 2003:a. Hur billigt som helst! Då byter dem även bakaxel olja! Hur sjysst som helst. Tänkte att det kan va bra att veta då flertalet trådar behandlat detta ämne men inte kommit fram till vad det kostar. | |
|
Varför inte posta det i den tråden då? =) Jag betalade något liknande hos BMW Danderyd men då byttes inte oljan i bakaxeln... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Tänkte inte så långt. Kanske ska "klippa och klistra" in det i dess rätta tråd... | |
| Fick betala 5080:- för inspektion II på 330:in för ca en vecka sedan... M-bilar i eskilstuna. | |
|
Betalade nyligen ca. 5800kr (-10% BMWCS-rabatt) för 530'n på Förenade Bil. ___ //Ulf |
|
|
Beppo: En fråga, hur tycker du är bemötandet, kvaliten på utfört arbete och i allmänhet i M-bilar i Eskilstuna. Undrar p.g.a att servicen i min lokala bmw är under all kritik. //Tomas |
|
| Kanon, faktiskt! Har aldrig tyckt så bra om en verkstad förrut. Försäljarna i saluhallen är inte alls lika bra som verkstaden... | |
|
Min ratt var sne efter att dom bytte ena länkarmen som va kass. Var i esklilstuna de dagarna och därför gjorde jobbet där. Jag åkte till Däckia som är en bra verkstad för att fixa den snea ratten och de sa man alltid måste göra en framvagnsinställningar efter bytte av länkarm. Innan jag gjorde nåt arbete så åkte till bmw och förklara detta men de vägra ta på sig det. De utöfrde inte framvagns inställningar och sa att de sammarbetade med firman bredvid med vägrade stå för kalaset, och jag tom erbjöd mig att splitta notan på 800:- 50/50 men de vägrade. Så jag åkte tillbaks till firman och betalade allt själv. 400:- är inte mycket pengar för en sån firma och defentivt inte värt att förlora en kund med framtida service/reparationer på. aa just det, de bytte en del till regnsensorn som jag hade bett PRISUPPGIFT för och inte arbete under tiden den va där också....hmmm haha..i o för sig skulle den ändå lagas men ändå. Så vad tror du nu själv Hofeistos :) Åk hellre till M.bilar i västerås, riktigt bra personal där. |
|
|
Hmm.... ett + och ett - till Eskilstuna. Jag tror jag ska öppna ett nytt tråd där vi kan bedömma våra BMW verkstäder. |
|
|
tjaa... så mycket som man betalar får man i service...och de verka ju ha låga priser :) hehe. Men mycket bra idée faktis om den tråden, att bedömma verkstäder. Tycker jag alla tjänar på att veta såna saker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.