|
|
|
|---|---|
|
Hallo! Köpte min nuvarande BMW 320i -92 för någon månad sen, tänkt att användas som vinterbil. Har kanske kört 300 mil totalt, en hel del långkörningar á 50 mil/st. Det jag vill anmärka på är bränsleförbrukningen som enligt mig är väldigt hög. Vid långkörning drog den ungefär 0,95 (~120km/h). Om man verkligen anstränger sig för att köra ekonomiskt drar den ungefär 1,1l/mil vid blandad körning. Jag vet att vid senaste besiktningen låg CO-halten på 100 vilket är precis på håret. Kan lamdasonden vara trasig? Isåfall vad kostar en sådan? Tacksam för svar :) //Mattias | |
|
Låter inte anmärkningsvärt mycket. Kör man 50/50 stad landsväg så landar det säkert i närheten av 1,1 l/mil. Testa att serva den ordentligt, byt olja+filter, luftfilter, bränslefilter, tändstift och se om du får ner det lite. 320 är en ganska törstig bil. Dricker lika mycket som storebror 325 men med betydligt mindre kraft. Bästa alternativet i den klassen är 318is som är "lika" stark som 320 men drar betydligt mindre bensin. |
|
|
Jag förstår.. Men å andra sidan har inte 318is en BMW sexa :P Dock tycker jag den är VÄLDIGT känslig på minsta lilla gaspådrag för bränsleekonomin, i alla fall enligt färddatorn under varvräknaren. |
|
|
Jag vet, bränslemätaren går i taket vid minsta beröring på gasen. Kör man 6:a får man betala därefter ;) |
|
|
Min lilla sexa dricker inte mer än mellan 0,8-0,85 vid blandad körning. Det är en M 52:a. Kör dock ganska snällt (snålt) för det mesta. Wargen |
|
|
Har själv en 320i från 92 och har fått ner den till 0,75 och det var blandad körning. "I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.