AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.878

BMW F1 simulator?

Sida 1 av 2
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Kan ses på ams tv med Nick Heidfeld som förare: Länk

Någon som vet vad de använder? Kommersiellt eller egenutvecklat?

/Lars

Vägen är målet.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Länken blev fel, här är rätt: Länk

/Lars

Vägen är målet.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det var Garanterat bättre än det senaste formel1 spelet jag spelade sist, liknar Gran turismo4 LITE men det är inte det spelet heller.
Snyggt som satan iaf!

Mpower
vilket spel är det egentligen??? ser rätt kul ut
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Skulle tippa på att det är GT4 med F1-bilen.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Spelet är Formula One 2005 på Playstation2 Länk
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Tack för alla gissningar och svar. Jag är inne på en spelkonsol som julklapp till mig själv och första spelet ska bli ett bilspel så det här var intressant. Tror nästan en PS2 räcker för mig, de är riktigt billiga nu.

/Lars

Vägen är målet.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
larassss: Satsa på Grand Tourismo 4 i så fall. Då får du många fina speltimmar. Och för att få ut riktigt mycket av spelet så köp till en ratt. t.ex "Logitech Driving Force Pro" som även funkar till en vanlig PC.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
larsssss: Om du vill har riktigt härlig körkänsla kan jag tipsa om GTR2 till PC:n. Jag tror inte att det finns till PS2, men i bilspelsväg är det oöverträffat.

Finns en trevligt BMW M3 GTR att bröta runt Hockenheim med...

Ratt is a must.

/ElakaKatten

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
och en länk till spelet: Länk

do
162
dopamin
530i Touring -07
Banorna i GTR-serien till PS2 skall vara exakta på metern. Såg ett reportage på FifthGear med Tiff Needell om spelet. Coolt om man vill öva på Nürburgring innan man åker dit...om den finns med. Jag har ingen PS2:a själv.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
dopamin: Nu blandar du nog ihop spelen. du måste mena GT4 och inte GTR om det är PS2 du pratar om.

Och som ElakaKatten säger så är GTR2 det absolut bästa racingspelet just nu. Men eftersom Larssss var ute efter en Playstation2 så rekommenderade jag GT4 till honom.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Tack alla! GTR2 finns alltså inte till PS2? Vilka konsoler finns det till?

Men det lutar åt GT4.

Knappa tusenlappen för ett PS2 är väl en bra deal, eller?

/Lars

Vägen är målet.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
GTR2 finns bara till PC tyvärr, inte till några konsoller alls/EK

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
larsssss: Det låga priset på PS2 nu beror på att PS3 är påväg. Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
larsssss: PS2 är ett förhållandevis billigt val och det finns mängder av bra spel ute. Men, precis som Grandy skriver, det är den gamla plattformen (hur länge har den funnits nu, 7-8 år?) och PS3 är på ingång. Det innebär troligen att PS2 inte är ett speciellt framtidssäkert val och att du om något halvår sitter med en gammal konsoll där ingen ny spelutveckling görs. Så antingen väntar du och köper en PS3 för dyrare pengar och har den i 4-5 år eller så köper du en billigare PS2 och har den i ett år.

Grandy: Vet du när PS3:an kommer (orkade inte surfa runt på hemsidan du länkade till...)?

/Luttrad XBOX-ägare
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Jag tror att den kommer mars 2007 till Europa. US och Japan får den nu i november om jag fattat det rätt.
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Som 1:a spel är PS2 utmärkt, finns massor på Blocket med ett flertal spel och tillbehör för under tusenlappen. Har själv 100% på GT4 och vet inte hur många timmar på Ringen :) helt suveränt spel, ratt är dock ett måste i mina ögon.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tips på något bra spel som har BMW bilar som man kan köra på PC?

___
Bilen: Länk
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hur är det med rattarna egentligen? Min erfarenhet är att de väger alldeles för lätt och att man typ sliter loss den från skrivbordet i sin iver. Samma med pedalerna? Eller har utvecklingen gått framåt här också?
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Mugge: Vet inte hur många BMW-modeller du vill ha med i spelet för att vara nöjd... men i GTR2 finns en M3 GTR och en Z3 M att köra. Är du ute efter en BMW-kavalkad är det fel spel, men är du ute efter ett riktigt bra bilspel är det rätt.

Stente: Har en gammal Logitech force feedback som man klämmer fast i skrivbordet med skruvar. Har aldrig slitit loss den. Pedalstället är värre, trots en rejäl platta med gummifötter åker det omkring på det hala trägolvet... Funderar på att bygga något, men väntar tills jag får min nya dator och köper en ny ratt.

ChristerB: Håller med, fungerar alldeles utmärkt som ett förstaspel. Tröttnar man på hela grejen har man inte lagt ut massor med pengar. Blir man biten och vill ha mer så har man inte heller lagt ut massor med pengar och har råd med något fräckare... =)

/ElakaKatten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.