|
|
|
|---|---|
|
Min instrumentering lägger helt plötsligt av E34 -94 Jag fick tipset av BMW att ta bort polerna från batteriet och lägga ihop dem, det fungerade ett tag. De sa att det förmodligen var en eller ett par kondensatorer som var trasiga. Hur byter men dem? Det är INTE samma kretskort som på de tidigare E34orna. Är det någon som vet hur man byter dem eller var den finns någon bra "sida" där jag kan läsa om det? | |
|
Sök på forumet och under mektips så kommer du att få svar. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Vill du ha en "komplett" beskrivning om hur du byter kondensaterna så kika in på här: Länk Surfa in på www.bimmer.tk |
|
eing9911 |
Har du också instrumenteringen med ytmonterade kretsar istället för vanliga med ben? Det verkar som att ingen har "lagat" dessa. Jag kollade i höstas på min och det finns ju en 6-7 st kondingar som man kan byta men jag hade inga då så det blev aldrig av att jag bytte dem. Dock är det väldigt irritersamt att mätarna skall hoppa hit och dit i tid och otid. Om man köper ett nytt mätarhus kan man då flytta över mätarställningsdelen till den nya eller blir den nollställd. (Vill ju inte bli beskylld för att fiffla med mätaren). |
|
Tyvärr så ser det inte ut som på hemsidan. Mitt kretskort som sitter i bakstycket är upp och ner vänt. DVS komponenterna syns ej. Det fins inga skruvar som håller fast kretskortet i bakstycket, men det sitter ordentligt fast. Är det någon som har råkat ut för detta och kan hjälpa mig? |
|
|
det verkar som om ni har ett lite nyare kretskort,tyvärr har jag inte sett något mektips till dom nyare men principen borde vara liknande. Ang. mätarställningen tror jag den sitter i en separat codekontakt, skulle ni behöva byta den så se till att bmw gör det och dokumenterar den ÄKTA mätarställningen så borde det inte innebära något problem vid en ev. försäljning Surfa in på www.bimmer.tk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.