|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Nu börjar våren vara här och jag har inga sommardäck till iX:en! Mina alternativ är som följer: 1, Behålla 15" snorfula JP femekerfälg och köpa däck till dem. Dimension ca:205/60-15 2, Köpa 16" kompletta hjul med däck Dimension ca:225/50-16 3, Köpa 17" kompletta hjul med däck Dimension ca:215/45-17 Enligt vissa blir det lite väl stötigt med 17" och en del påstår tom att det är "pubertalt". Fördelen med 17" är att utförsäljningsfälgar (läs billiga) är lättare att få tag på. Fördel med 16" är att däcken är billigare. Fördelen med 15" är väl att man har råd att köpa BRA däck men fälgarna är skitfula likförb... Fördel med 16" & 17" är att 15" fälgarna blir "över" och jag har för mig att slicks tillverkar i 15". Vad har ni för erfarenheter med hjul på E30, eller kort och gott vad skulle ni göra? Har max 9kkr till detta projekt (förutsatt att scootern blir såld). Jo förresten... en iX har orginaldimensionen 200/65 R 365 men jag har inga såna fälgar. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Yamaha WHY Scooter -99 (4sale) | |
|
Hej Magnus! Jag kör på 215/40-17 och det är helt ok vad gäller stötighet. I och för sig är det nog väldigt subjektivt vad som är en godtagbar komfort. :) I vintras körde jag på 14-tummare med okänd däckdimension och jag kan inte påstå att det var någon jättestor skillnad i stötighet. Sänkningen gör nog betydligt större skillnad i mitt fall (60mm/Bilstein). MfG, Klaus. www.klangkraft.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.