|
|
|
|---|---|
|
Min bil startade inte igår när jag skulle hämta den efter frakt hem från Tyskland. Klickade enbart i startmotorn men inget annat, donar på lite och försöker starta de med hjälp av startkablar men ger till slut upp. Rullar igång den och den startar hur lätt som helst, underbart. bilen ser kanon och jag är grymt nöjd...men.. Börjar köra hemåt men ser att batterilampan lyser så jag kör till macken för att tanka och köpa ett nytt batteri, då jag tror att mitt gamla har dött.. Bilen börjar svaja elektriskt precis innan macken. (elen börjar helt enkelt ta slut). Ringer han jag köpt bilen av och han ber så hemskt mycket om ursäkt, det ska sitta ett nytt batteri i bilen men det måste ha missats. Oki inte mer med det i med det nya batteriet (som de ersätter) och hoppas på frid och fröjd men icket. Bilen startar inte nu heller samma ljud (litet klick) men inget annat. Rullar igång den batterilampan lyser fortfarnde = laddar inte. Kör hem med bilen och där står jag nu, bilen vill fortfarande inte starta. Bilen har stått ca 3 månader i tyskland innan den kom till mig så batteriproblem var jag lite inne på att få men inte så här. Det var även lite bensin i den när den kom kan det påverka på nåt sätt? Finns ju massa trådar om elfel och startproblem har läst alla inatt dock inte fått igång bilen. Har tagit en risk som köpt bilen osett men har haft många kontakter med säljaren och bilder, servicebok alt uppkollat. Jag är lite rådlös, vill ha mer skinn på benen innan jag kontaktar firman igen. Har ni någon ide så skriv jag provar :-)) | |
|
Vad är det för bil..? Låter spon.tant som kass generator. M V H Johan |
|
|
Oops skrev för mycket så jag glömde det viktiga. 530iT årsmodell 02 |
|
| Låter som Generatorn, men om den är slut på en 02á, kan man fundera hur långt den har gått? Dom håller nog rätt länge under normala förhållanden | |
|
Det sitter inga laddnings relä på e39? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Bilen har ju gått 14000 mil, ingen aning dock hur länge en generator skall hålla. Bilmeken jag pratade med nyss trodde på startmotor + generator... 1800 +3400 känns ju sådär...Bilen är ju ren i motorrummet så troligtvis nyss motortvättad, Någon som kommer på nåt billigare :-)) |
|
|
Oki så var allt löst, oxiderad kabel mellan generator och startmotor vilket medförde diverse el fel. Relativt vanligt på e39 tydligen. 800 bagis och lite bullar till meken blev det, inte så farligt alltså. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.