AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.245

Polerade och vaxade bilen idag.

Sida 2 av 2
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Inga större problem att få en bil riktigt blank när man tar kort i skymmningen/skugga, min bil t.ex. Länk på denna bilden är bilen väldigt dammig enligt mitt eget tycke. Men tar man bara kortet med lite halvtaskigt ljus så blir den som ny. Visserligen så är den lika fin som den ser ut på bilden men det är ändåså lite skillnad om man skulle ta en bild i direkt solljus, spegeleffekten försvinner lite då så man ser mer utav djupet istället..

Mickes bild borde inte räknas då den är våtslipad.......våtslipning är ju nått man önskar att man kunde bra så man kan få liknande resultat.

Min är inte våtslipad, bara idogt polerad!
Däremot så ska jag gå en utb om våtslipning. :-D

///Micke
Min cabrio Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Ok....den ser väldigt våtslipad ut ivarjefall. Otroligt svårt att få en lack så jämn och fin annars.

wi
43
widell1111
E36 328ia M Touring -95

Passat 1,8t 3bg -01(Familjebilen)
blev mkt bra .. blev stor skillnad den andra bilden stod ju bilen i skugga men såg matt ut ändå ... efter vaxning så står den i direkt sol vilket oftast gör så man ser alla repor osv men bilen ser ju bra ut ;)

MVH//Robin
Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
vart kan man köpa de där vaxen länk?
kicken
kul att se så många blanka bimmers!!!! :-) , det är inte fotokvaliteten , utan omsorgen och arbetet som ger "åket" sin glans...hehe!

kicken
Joney: Lahega No1 Hardwax 35 heter det, kolla med någon återförsäljare i listan Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Man längtar till våren så att man kan börja dona med bilen igen =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.