|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker det blev rätt bra. Nu fattas bara röd/vita bakljus och mörkare fram blinkers. Länk | |
|
Ser blankt och fint ut! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Vad använde du för vax? | |
| Lahega No1 Hardwax 35 heter det. | |
328_Driven |
den verkade inte glänsa allt för mycket .. om jag visste hur man laddar upp bilder så kunde jag visat min 328 polerade o vaxade den i går , det blev blankt |
|
328_Driven: kolla på denna bilden: Länk tycker du inte den ser mycket blank ut där får du nog byta grafikkort på datorn till ett med fler än 16 färger :P // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag är faktiskt benägen att hålla med 328_Driven att det där är inte så värst blankt. Man ser tyvärr ganska många repor. Detta är blankt. ---> Länk Min baklucka. :-D ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Meeeen grabbar, håll igen litet!! Otto har säkert gjort ett gediiiiget arbete med stor skillnad på före och efter! Tror många skulle vara lika nöjda som han efter några timmar med putsarbete. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Haha Micke! Det där var ju inte rättvist! Din baklucka är ju fotad i skymning eller dylikt! Inte en sportsmössa att se om din lack var repfri eller inte! I övrigt tycker inte jag det går att klaga särskilt mycket på Otto_Ruben's verk? Bilderna säger iofs inte så mycket, man vill ju ha stora close-ups för att kunna avgöra via bilder... Och visst ser man väl vissa områden som skulle kunna förbättras men bra resultat ändå? |
|
|
Håller med. Bilen ser blank och fin ut och en bild lika fin som Micke_ohlssons kan jag ut och knäppa på min gamla e30 och jag kan garanetar att lacken ser lika fin ut! Tror inte att bilderna på 323Ti`n gör bilen rättvisa. Bilen ser iaf i mina ögon fin ut och jag är extremt pedant av mig! ///M-Power När du älskar att köra |
|
| He he, Micke har ju gått kursen och polerat med (troligtvis) helt andra förutsättningar. Jag tycker mig också se på bilden att Mickes backlucka är ett par snäpp vassare än det mesta. Troligen våtslipad före poleringen eftersom speglingen inte krusar sig. | |
|
Att ta en bild på en bil mitt i solljus kan som a-wingard73 säger göra att bilden inte blir rättvis. En bild i skugga ser mycket mycket blankare ut än en bild mitt i solljuset. Tycker att det e fint jobbat av Otto_Ruben iaf. // M.v.h. Daniel |
|
|
Jepp precis så jag menade. menar att det är relativt lätt att få en ickeblank bil att se blank ut i vissa ljus/vinklar. Säkerligen är Mickes bil lika fin som bilden visade. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
Otto_Ruben: du har ingen bild på hur bilden såg ut innan ditt "ingrepp"? :P // M.v.h. Daniel |
|
328_Driven |
lånar din tråd lite ! jag polerade vaxade bile är om dagen ! steg 1.) Skandenavisk polish långhållbarhet steg 2.) miguires ( stavning) äta Canuba wax steg .) Lahegas Banan Wax .. Tror ni det kommer nu för vintern ? -- |
|
Jag håller absolut med kring ljuset och solens inverkan, här är 2 bilder ja tog i våras efter en påskhelgs putsande: Länk Länk Att få kameran att påvisa djupglans i skymning går att göra med tant Agdas svarta volvo 240 med :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Wendtan: Din bil var nog inte speciellt gammal på dom bilderna va? Men blänker gör den. | |
|
Den hade rullat 1000 mil ungefär. Hämtade ut den i nov/dec skiftet. Dvs den hade rullat en hel vinter med allt vad det innebär :) Jag kan dock posta snarlika bilder på 330n i samma ljus. Då den hade rullat ca 6000 Mil. Ge mig någon dag bara :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Länk En bild på min i somras. Omlackad frontplåt vid grillen och stötfångare men huv orginallack. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
Själv polerade jag och vaxade min bil i helgen. Eftersom det regnade så blev det inne i farsans garage - jävligt trångt men ska bilen bli fin får jag lida pin. Har ett par fågelskitfläckar på ena bakdörren. Dessa är fortfarande inte borta men syns betydligt mindre. Får väl köra med ett skarpare polish (cleaner) nästa gång. Det är underbart att se hur smutstålig bilen blir efter att vaxat den. Körde tio mil i går kväll och till jobbet idag. Körde oerhört defensivt och höll gott med avstånd till framförvarande bil för att det inte skulle skvätta. På väg till jobbet råkade jag dock ut för en långtradare som påbörjade en omkörning precis framför mig när jag kom i 120. Jag såg hur det började regna smuts på vindrutan och blev måttligt sur. Väl framme på jobbet kunde jag dock inte se att bilen var smutsig alls. Hurra för vax! |
|
|
Oj har inte varit inne på ett tag och hade inte väntat mig den här responsen på gott och ont. Spajjs: Har lite dåligt med bilder innan, men här är en iaf Länk Detta är då ingen utställningsbil utan en bil som står utomhus och används året om, samt hade lite repor och dyligt innan jag köpte den. Tyckte att det blev stor skillnad efter polering, bättre djup i lacken, samt att lite smårepor försvann. Jag är väldigt nöjd iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.