|
|
|
|---|---|
|
Panik! Jag var ute och körde i höstrusket och när jag kom hem märker jag till min fasa att golvet på passagerarsidan är ordentligt blött. Jag har inte gjort någon ordentlig felsökning förutom att ligga på garagegolvet och förgäves söka hål. Kan det ha någonting att göra med takluckan? Den främra listen är inte hundra och jag har tyvärr inte lyckats hitta någon ny. | |
|
Ett par timmar med kupfläkten torkade upp mattan, men var kommer det ifrån? Med takluckan så menar jag dom där kanalerna i luckans framkant. Kan det vara nåt skumt med en sån så att vattnet leds in i kupen? Jag vet inte var "utloppet" är någonstans. Visste jag det kunde jag ju prova med tryckluft ock känna om det kommer nåt. Jaja, jävla skit. Dessutom bröt jag av adapterhylsan till låsmuttrarna när jag testmonterade mina nya bbs style #5. Så nu har jag tre 17-tummare och en 16 bbs rs. Skitdag. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan vara dräneringsslangen från takluckan som är trasig eller har släppt, ganska vanligt på E24:an! Går nämligen ner i främre takstolpen, bör kolla att boxen inte blir dyblöt också,vore väldigt tråkigt och onödigt dyrt om den gick sönder. MVH Patrik |
|
Tack för det. Har du nåt förslag på hur jag kan kolla dräneringsslangen? |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är slangen loss från fästet uppe vid takluckans dräneringshål så är det kanske inte så lätt! Men normalt brukar vara att slangen täpts till av smuts och barr eller pollen, sedermera går slangen sönder. Kanske kan använda dig av en dragfjäder (elektrikerns goda vän!) och försiktigt föra ned i dräneringshålet, därav kontrollera hur långt ner du får i den. Om slangen måste bytas är jag rädd att stolpbeklädnaden måste bort för att dra i ny slang. Om jag inte minns fel, går den ner vid gångjärnsinfästningens baksida och ned i golvet. MVH Patrik |
|
Nedersta skruven till framskärmen var borta!!! Där sprutade vattnet in via dräneringshålen på sidan av golvet. Jag såg det tack vare att jag hade en stark lampa inne i kupen och släckt i garaget. Problemet är fixat och golvet är torrt. |
|
Hmm! Det var en ny en! =) Medans du har brallorna nere, så passa på att försöka göra ren dräneringslangen från takluckan! Bara ett gott råd. MVH Patrik |
|
Det har jag gjort och det rinner på bara bra. Skönt att det inte var ett större problem...... |
|
| Hade lite vatten i skuffen.... ett flera års letande (blir så när man inte kör i regn så ofta) lokaliserade jag det till en otät packning i ena baklampan...har nya glas nu... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.