|
|
|
|---|---|
|
Hej! Inhandlade en 530i V8:a -93 för några månader sedan. Nu när vintern kommer hade jag tänkt byta kylarvatten och se till att jag har nog med glykol. Så jag undrar om någon har en aning om hur många liter kylsystemet är på? Mvh / Johan | |
Scheckheft |
Hej Välkommen till AP. Svaret på din fråga är 12,5l (kyl- + värmesystem). Ett tips: om du inte har den redan - skaffa dig en instruktionsbok. Där hittar du den här typen av uppgifter samt en massa annat matnyttigt. Mvh Scheckheft |
|
instruktionsboken är inte dyrt som många tror. ca 150kr. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej o välkommen Även om du tar av nedre slangen till kylaren så får du 8-9 liter... Töm systemet, spola rent med vatten, fyll 6l glykol o påfyll sedan med vatten så för du ca -34grader fryspunkt. Det blandar ut sig själv efter ett tag o du behöver inte lufta av men glöm inte att ha värme på max medan du gör byte BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag ska göra samma jobb på min 730. Grabber, vad menar du med "ha värme på max" Menar du värmereglaget i kupén? Öppnar man upp systemet bättre då så att vattnet rinner ut, eller vad? /CC |
|
| Ja du ska ha kupe värmen på max, det är för att öppna upp helt genom värmepaketet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.