AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
929

520-02 (Uttagen 03-01)

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vad är denna bil värd? Det är alltså en 520i-02 sedan, 9000 mil, komfort packet, avtagbart drag, 18" BMW fälgar, vinterdäck och svensksåld, mörkblå med grå tyg inredning. Tyvärr har jag inte detaljerad info om utrustningen.

Kan den vara värd 130k?

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
735
Abbe skulle du inte ha en touring?

Vad gäller priset, tycker jag 130´verkar vara i överkant, trots få mil. 520:in är ju som bekant inte den mest attraktiva..
Fanns en tråd i våras om en kille som sålde sin 525 - 01 med mellan 10-15 mil på mätaren för 110-120 om ja inte minns fel. Och det var ju ändå ett halvår sedan + mer säljvänlig säsong...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jo egentligen ska jag ha en touring och inte en 520! Fick ett bytes erbjudande, 520:n plus pengar (50k) mot vår Toyota, jag ville veta hur mycket 520:n är värd, men sen har jag pratat med killen och han tyckte att 130 vara för lite för hans bil och han var inte villig att lägga mer i mellan så det blir inget byte ändå! Hade tänkt att sälja den vidare eller byta mot en Touring senare. Jag har kollat lite mer på det och kommer fram till att den är värd runt 110-115.

Mvh Abbe

735
Ok, då hade ja inte läst fel ;-)

Killen med 520:en kan nog fortsätta med sin försäljning en stund...
abbe: du skriver "mörkblå" - innebär detta att bilen är dunkelblau II, alltså ej metallic?

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag tror att den är Toledo blå? Heter det så? Den ser nästan mörk grå ut, jag vet inte om det är metalic eller ej!

Mvh Abbe

hade den varit utan metallic så hade jag avrått dig direkt från byte och om den nu är metallic så kan jag bara tipsa dig om att din nuvarande toyota (avensis?) är betydligt mer lättsåld än en 520.
ungefärligt slutpris med metallic tippar jag runt 100-110'.
detta är ett slag i ansiktet på många som äger just en sådan bil men verkligheten på bilens värde ser tyvärr så illa ut idag.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Toledoblå är metallic. Här Länk är en annan toledoblå 520...

I övrigt håller jag med Rolex om att Toyotan säkert är mer lättsåld.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jo den färgen är det! Nej, 520 blir det nog inte, om inte det är en Touring med M-paket och väldigt mycket "lull lull".

Appropå Avensisen så är det också ganska dött verkar det som, men det beror nog på det jag begär för den! Jag har medvetet lagt priset i samma nivå som firmorna begär för den, jag tänkte prova ett tag för att se om det går att sälja den ändå!

Mvh Abbe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.