|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa mig en Z3 2,8 som ersättare till 323'an jag sålde nyligen. Vad bör jag tänka på vid köpet? Tack på förhand. | |
| Hej Grodan.Kolla serviceboken.Jag har själv en likadan bil själv och är nöjd.Förutom glapp i stolarna men det ska åtgärdas.Ha en bra dag. | |
| Tackar. | |
|
Välj gärna en -99. Den har snygg bred häck och dubbelvanos (samma effekt men bättre motorstyrning). Pruta gärna om den saknar AC. Är det en 2:a-bil behöver du ej AC. Kolla konditionen på vinternödhjulet. Mycket rost där så är nog bilen vinterkörd. Kolla fösnterhissar att de glider upp/ner utan att hacka/fastna 3 cm från högsta läget. Har den inget cabskydd kan du få köpa mitt, billigt. Har den gått över 8000 mil, kolla att bromsar + spindelleder är bytta. Kvitton på service. Svajar bilen betänkligt vid snabba filbyten är det dags att byta bussningar/dämpare. Sitter det 18 tum hjul på, tänk på att bilen kommer att spåra mer på dåliga Sthlmsvägar, och komforten blir lidande, och däckskostnaden ökar. Det är en fin bil, jag körde 3 somrar med en -99, helnöjd. Aldrig några problem. Bilen minskade i värde ca 10 papp varje sommar. Ironman |
|
|
jag har en 2.0;a och det är väl ung. samma motor, på min bil då jag köpte den gick inte kylvattentemp. upp alltså nytt termostathus med arbete 1600:- tydligen ett vanligt fel då jag hört fler haft detta fel och då bara vid 4000 mil huset med termostat av plast jag tycker dåligt av ett kvalitetsmärke att ej använda metall, bara ett tips till dig kolla! mvh uffe/bildock |
|
| Det blev en svart MB SLK 230 från Hamburg med full dokumentation istället. Jävlar vilken bil, vilken inredning, MUMS säger jag bara. Nu längtar jag efter sommar. :) | |
|
Ironman: Det är väl bara på z3c som rutorna går ner? Inte på roadstern, om jag minns rätt. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
IQ=pi, om inte rutorna går ner skulle jag pruta rejält :) |
|
|
Ironman: Rutorna på roadstern ska _inte_ gå ner, om de gjorde det på din bil så är det något som är gjort i efterhand. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Tjena Masten, tror inte jag fattar riktigt "rutorna skall inte gå ner". Rutorna går ner när jag trycker ner knappen för elhissen, annars stannar de uppe, och det är väl bra??. Vad menas? Är sidorutorna fast monterade på andra Roadsters?? eller är jag helt IQ=ärta? ::)))) Vad jag menar i mitt 1:a inlägg i denna tråd är att min vänstra ruta kärvade lite, så man fick hjälpa till med handen och dra upp den sista biten, som elhissen inte fixade. |
|
|
Ironman: Det är jag som är lite trög idag, fick för mig att du menade att rutorna skulle åka ner när man öppnar dörren så som de gör på coupén. My bad :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.