AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.882

E90 Iskall begagnat

Sett annonser på E90 325 som ligger i all oändlighet på Blocket.
Är bilen så iskall på begagnatmarknaden att den näst intill är osäljbar eller?. Finns liksom mycket välutrustade för under 300000:- och som nypriset var över 400`:-.... Verkar otroligt nästan :-)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Så dyra bilar säljes förmodligen enklast via bilfirma pgr av möjlighet till billån och garantier etc.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det är inte omöjligt med tanke på hur snabbt bilarna sjunker i värde från nya. Första gången man sätter nyckeln i låset försvinner cirka 20%, sedan cirka 10% per år och ett par kronor per mil (åtminstone).

Dessutom har danielb rätt så tillvida att det är svårt att sälja så dyra bilar privat.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En väldigt stor del av de 325or som jag ser på Blocket är före detta demobilar. Dessa försöks sedan säljas för ungefär 10% under nypris. Inte konstigt att de inte säljs! En bil som varenda människa som suttit i kört skiten ur, till ett pris som inte är lägre än vanlig företagsrabatt. Jag blir lika sur varje gång jag ser annonser som

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bortse från sista meningen, den hör inte dit.

//Lövet

Har försökt sälja bilar i den prisklassen privat och det var helt dött ... förutom en Volvo V70, den såldes på några dagar. Oftast enklare att byta in bilen, om man inte vill få loss pengar.
Som sagt det är svårt att sälja dyra bilar privat.
Demobilarna är ofta välutrustade och har levt väldigt hårt och dom säljs till höga priser, det brukar ta ett bra tag innan bilfirmorna blir av med dom.

Var på förarutbildning förra veckan och vi plågade verkligen ett gäng Merca E-klass och man funderar verkligen på vad det är för stackare som köper bilarna efteråt. Får dom ens reda på vad bilen har levt för liv?

Keep Your Distance!
Hah, tydligen inte..de köper ju bilarna

/// Bimmarkomanen
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Får jag bara flika in att det inte behöver vara några som helst bekymmer med att köpa en demo-bil som man inte vet ett "skit" om!!!

Jag köpte min förra 530 som hade varit demo-bil hos en säljare här i Stockholm då den gått 1.400 mil och jag hade inga problem alls med den bilen medan den slitternya 530 som jag köpte innan på samma ställe hade betydligt fler fel. Visst finns det risk med att köpa demo-bilar men jag tycker att man inte ska avfärda alla som sönderkörda överprissatta vrak. Titta på bilen, provkör och prata med säljaren. Som alltid är det väl skicket som avgör.

I mitt fall fanns det några repor på kofångaren bak som säljaren inte hade sett som dom självklart, utan knot, lackade om innan jag hämtade bilen.

Tycker det är en bra affär att köpa en demo-bil trots allt. Om priset är det rätta ställt till skicket alltså. Men självklart ska säljaren upplysa kunden om att det är fråga om en demo-bil!

Niklas

Fransosen
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Jag hade en E90 325i 06 med nästan all utrustning. Sålde den på en vecka till bra pris ( tycker jag själv! )

Den hade precis rullat 1600mil på de 10 månader jag ägde bilen.

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kan tillägga att bilen gick med all extra utr. på 419`
Fick sedan 9% på hela nybilspriset.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det klart att det inte är döden att köpa en demobil men jag förstår inte hur de kan gå för de priser som de annonseras för. Nästan "alla" som köper en dyr E90 gör det på ett företagsavtal som ger runt 10%. Hur kan man ens fundera då på att köpa en demobil för samma pengar? Är det bara privatpersonerna som köper demobilar, de som inte kan få nybilsrabatt?

//Lövet

Fransosen:
Frågan är ju hur det blir när bilen har gått ett antal mil, nånstans måste dom stenhårda första 1000 milen sätta sig!
Det är inte många procent av dom som kört bilen som demo som har väntat till motorn är varm innan dom pressar pelle i mattan!

Keep Your Distance!
Andrè:
Varför sålde du bilen så snabbt? Alltså jag menar efter bara 10 månader och inte att bilen blev såld snabbt...
Missnöjd med 325:an?

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Jag var väldigt nöjd med min 325-a! Blev dock sugen på nya E92 med ett sportpaket! Det är ett måste för min del. Annars är risken stor att jag säljer bilen efter något år! Har en tendens att tröttna på mina bilar ganska så snabbt. Samtidigt så behövde jag lite $ för att göra en del investeringar. Därav försäljningen.
Andrè:
Ok, var lite orolig att du var missnöjd med 325:an ;o)

Står själv och velar mellan 335 sedan och 330 coupé. Efter den andra provkörningen av 335:an så blev man ju inte mindre rådvill. 335 motorn är underbar och jag gillar coupén skarpt! Tycker att hoppet prismässigt blir för stort om jag skulle ta en 335 coupé , man vill ju ha lite extrautrustning också!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Jag har inte hunnit provköra nya 335-an än! Kanske lika bra. :-)
Ska det bli en sådan som vill jag ha den med det kommande sportpaketet!
Hoppas bara att det blir snyggt.
Kan ev.tänka mig att satsa på 330 coupé. Blir spännande att provköra den i mars/april så fort den nya 6-an är ute.
Andrè:
330 coupé finns redan nu med 272 hk motorn. Sedanen dröjer däremot till mars.
Letar febrilt efter nån åf som kommer att få in en 330 coupé.
Faceliftade X3:an finns också med 272 hk motorn.

Skynda dig att prova 335:an innan snön kommer!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Ok, har du kanske hunnit provköra den nya 272hk motorn?
Andrè:
Nej, inte än.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.